۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵

بررسی عضویت اوکراین دیگر مورد بحث کشورهای عضو ناتو نیست

پولیتیکو گزارش کرد، مساله عضویت اوکراین در ناتو در حالی به یک تابو در داخل این ائتلاف نظامی بدل شده که برخی از کشورهای عضو از این مساله به دلیل اجتناب از تنش بیشتر با روسیه دوری می‌کنند.
بررسی عضویت اوکراین دیگر مورد بحث کشورهای عضو ناتو نیست
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اسپوتنیک،کشورهای عضو ناتو درباره چگونگی، زمان بندی و اینکه آیا اوکراین باید به این ائتلاف ملحق شود، در یک راستا قرار ندارند.
پولیتیکو همچنین گزارش کرد، برخی از کشورهای عضو حتی از مطرح کردن این مساله نیز اجتناب می‌کنند چون از نگرانی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره گسترش به سمت شرق ناتو آگاهند و به همین دلیل نمی‌خواهند کرملین را تحریک کنند.
این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد، برای بسیاری از کشورهای عضو ناتو این موضوع حساس، الزام قانونی دفاع جمعی است که آنها را از صحبت در مورد چشم انداز عضویت اوکراین باز می‌دارد. کشورهای عضو ناتو اصولا از موضوع الحاق اوکراین به ائتلاف طفره می‌روند و خطوط "با دقت طراحی شده" را با تمرکز بر درگیری فعلی تکرار می‌کنند.
در پایان سپتامبر سال جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد کی‌یف عضویت سریع در ناتو را ارائه کرد.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با تاکید بر تعهد ناتو درباره سیاست درهای باز هیچ دورنمای مستحکمی را درباره اوکراین مطرح نکرد اما گفت که این ائتلاف تلاش‌هایش را در کمک‌رسانی به کی‌یف در دفاع از خودش تقویت می‌کند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اخیرا گفته بود که درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو را باید در زمان دیگری بررسی کرد.
مسکو همواره ناتو را ائتلافی دانسته که هدفش تقابل است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اوایل آوریل گفته بود که گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه ماهیتی تهاجمی دارد و این مساله، اروپا را ایمن‌تر نمی‌کند.
کد مطلب: 183042
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *