۳
۴
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
تورم و نوسانات ارزی دغدغه مباحث حمل و نقلی و ترافیکی کلانشهرهای ایران

وعده های مهر ماندگار رییس جمهور برای کرج تحقق نیافت

به دلیل عدم پرداخت بودجه های حمل و نقل عمومی، ترافیک در شهر کرج روز به روز افزایش می یابد
به دلیل عدم پرداخت بودجه های حمل و نقل عمومی، ترافیک در شهر کرج روز به روز افزایش می یابد

عدم تحقق وعده های رییس جمهور در اجرای طرح مهر ماندگار براي شهر كرج كه قرار بود با كمك پروژه قطار شهري كرج با سرعت اجرايي شود اين شهر را با بحران مواجه كرده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این روزها شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارزی به وضوح تاثیرات خود را در حوزه ترافیکی شهرها نشان می دهد. حوزه ای که با زندگی مردم گره خورده است و به صورت مستقیم آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. آلودگی هوا و آسیب های ناشی از آن را می توان یکی از این تاثیرات دانست. شهر كرج يكي از شهرهايي است كه با توجه به رشد سريع جمعيت، نیازمند حمل و نقل شهری کارآمدی است اما عدم پرداخت كردن اعتبارات آن در زمان مقرر، حمل و نقل شهري كرج را دچار مشكل كرده است. عدم توسعه ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهر كرج يكي از مشكلاتي است كه به خاطر عدم پرداخت به موقع اين اعتبارات به وجود آمده است. پرداخت به موقع بودجه و اعتبارات در روند توسعه شهرها اهميت بسياري دارد. چراكه هر کاری که بخواهد صورت بگیرد ردیف بودجه و اعتبارات حرف اول را می زند. قطعا وقتی شما اعتباری برای انجام کاری نداشته باشيد آن کار هر چقدر هم مهم باشد تنها روی کاغذ به صورت یک طرح باقی خواهد ماند. از سوي ديگر اعتبارات تخصیص داده شده به شهرداری ها بیشتر به این خاطر که خود شهرداری ها خودکفا هستند کم رنگ شده است. قانون در مورد حمل و نقل اعتباراتی را صلاح دیده است كه دولت موظف به پرداخت آن است. از اين رو وقتی اعتباری وجود دارد که روی آن حساب می شود اما داده نمی شود قطعا طرح هایی که باید صورت گيرند عقب مي افتند. اما اين قضيه هم اصل مشكل نيست بلكه مشكل بي موقع پرداخت كردن يا عدم پرداخت بودجه و اعتبارات، زماني تبديل به بحران مي شود كه تورم و مشكل نوسانات ارزي هم به آن افزوده مي شود و جبران عقب افتادگي ها در طرح ها و پروژه ها روز به روز سخت تر مي شود. عدم پرداخت كامل يارانه ها و مشكل ندادن اعتبارات حمل و نقل و ترافيكي تنها مشكل شهر كرج نيست بلكه اكثر كلان شهرهاي ايران با آن دست و پنجه نرم مي كنند.

کد مطلب: 18687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کرج که حاصل دست رنج خود ایشون بود این شد وضع اش، وای به حال بقیه!
احمدرضا سیرتی
ان شاءالله در 4 سال بعدی دوره دولت ، همه مشکلات حل میشود ... !!! کافیست شما به استمرار دولت آقای احمدی نژاد رای بدهید !!!! ...
کرج در حال تبدیل به یک کلانشهر است و هیچ پیش بینی برای امکانات و...نشده