; ?>; ?> حمله ناو آمريكايي به قايق "ماهيگيري" در خليج فارس - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۵

حمله ناو آمريكايي به قايق "ماهيگيري" در خليج فارس

يك كشتي آمريكايي، قايقي را در سواحل امارات متحده عربي هدف قرار داد.

به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين حادثه كه در آب‌هاي خليج فارس رخ داد، دست‌كم يك كشته و سه مجروح بر جاي گذاشت.

شبکه خبری ای.بی.سی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، قايق مورد هدف از نوع ماهیگیری بوده و سرنشینان آن چهار هندی و دو اماراتی بوده‌اند. مقام‌هاي رسمی آمریکایی به این شبکه گفته‌اند که قايق مورد حمله ارتباطی با جمهوري اسلامي ایران ندارد.

بر اساس اين گزارش، هنوز علت اين حمله مشخص نيست و مقام‌هاي آمریکایی گفته‌اند، در حال بررسی و تحقیق درباره جزئیات این حادثه هستند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز اين خبر را به نقل از يك مقام كنسولي آمريكا در دوبي گزارش داده و آورده است كه اين مقام كنسولي به جزئيات اين حادثه اشاره‌اي نكرده اما بر اساس اين گزارش به نظر مي‌رسد كه قايق مورد حمله، به اشتباه يك تهديد تلقي شده و هدف شليك ناو آمريكايي قرار گرفته است.

قايق مورد هدف ظاهرا غيرنظامي بوده و طول آن ۹ متر گزارش شده است. اين قايق مجهز به سه موتور و از همان نوعي بوده كه معمولا براي ماهيگيري در منطقه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در همين حال، يك مقام امداد و نجات اماراتي كه خواست نامش فاش نشود، از كشته شدن يك تن و زخمي شدن سه تن ديگر در حمله ناو آمريكايي به اين قايق در خليج فارس خبر داد.

پايگاه اينترنتي ام.اس.ان.بي.سي نيز گزارش داد، مقام‌هاي آمريكايي گفته‌اند كه اين قايق كه احتمالا تفريحي بوده، هشدارها را ناديده گرفته و به گونه‌اي «تهديدآميز» به كشتي آمريكايي نزديك شده است.

بر اساس اين گزارش، اين قايق در حدود ۱۰ مايلي (۱۶ كيلومتري) سواحل امارات و در نزدیکی بندر «جبل‌علی» مورد هدف قرار گرفته است.

شبكه خبري سي.ان.ان نيز به نقل از مقام‌هاي آمريكايي گزارش داد، زماني كه قايق به فاصله ۱۱۰۰ متري از ناو آمريكايي رسيد، به سرنشينان آن ابتدا به طور لفظي و سپس با شليك هشدار داده شد.

گرک رائلسون از پایگاه نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین اعلام كرد، کشتی آمریکایی چندین بار به شناور کوچک موتوری که ناگهان به سمت آن تغییر مسیر داد، هشدار داده بود.
کد مطلب: 189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *