۰
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۱

با تحریم یکجانبه ایران مخالفم

چاک هاگل، کاندیدای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا به دنبال انتقاد قانونگذاران این کشور از دیدگاه‌های وی نسبت به خاورمیانه در مصاحبه‌ای متعهد به حمایت کامل از رژیم صهیونیستی شد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک هاگل، سناتور سابق حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه محلی در ایالت نبراسکا تاکید کرد: کوچکترین شواهدی که نشان دهد من ضد اسرائیلی هستم وجود ندارد و من حتی یک رای نیز در سنا که به اسرائیل آسیب بزند، نداده‌ام.
چاک هاگل و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هنوز در پی برطرف کردن مناقشه‌ای که پس از معرفی وی به عنوان وزیر دفاع آمریکا بروز پیدا کرد، برنیامده‌اند. اما روزنامه ایالت نبراسکا به نقل از چاک هاگل نوشت که منتقدان کاملا سابقه وی را تخریب کرده‌اند.
هاگل تاکید کرد تا پیش از آنکه کاندیداتوری وی برای وزارت دفاع اعلام شود او در "ناکجاآباد" سرگردان بوده و نمی‌توانسته به اتهامات، کذب گویی‌ها و تخریب‌ها پاسخ دهد و اینکه او حمایت کامل و صریح خود از اسرائیل را نشان داده است.
قانونگذاران حامی اسرائیل در آمریکا چاک هاگل را محکوم کرده و برخی مفسران به سبب اظهارنظرهای هاگل در گذشته نسبت به اینکه لابی یهودی در آمریکا نمایندگان کنگره را مرعوب کرده و او یک سناتور اسرائیلی نیست، وی را متهم به یهودستیزی کرده‌اند.
چاک هاگل تاکید کرد به این علت قطعنامه‌های عمدتا نمادین در کنگره آمریکا را که تحت حمایت گروه‌های حامی اسرائیل قرار داشته امضا نکرده که این قطعنامه‌ها زیان بار بوده‌اند.
وی در این خصوص می‌پرسد: چطور این قطعنامه‌ها فرآیند صلح در خاورمیانه را به پیش می‌برند؟ آنچه که به نفع اسرائیل است کمک به اسرائیل و فلسطینی‌ها در پیدا کردن راهی صلح‌آمیز به منظور زیستن در کنار یکدیگر است.
منتقدان هاگل همچنین او را به علت مخالفت با تحریم‌های اقتصادی علیه ایران محکوم کرده‌اند. وی پیشتر گفته بود که با تحریم‌هایی که به طور یکجانبه از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شود، مخالف است.
وی گفت: من از تحریم‌های یک جانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنم چرا که این اقدام به تنهایی نه تنها کارآمد نیست که آمریکا را منزوی می‌کند. تحریم‌های سازمان ملل کارآمد هستند. وقتی که ما به تنهایی چیزی را حکم می‌کنیم حکم ما موثر نخواهد بود.
پس از آنکه اوباما کاندیداتوری چاگ هاگل برای وزارت دفاع آمریکا را اعلام کرد کمیته آمریکا تحت عنوان "کمیته اضطراری برای اسرائیل" وب‌سایتی را راه‌اندازی کرد که هاگل را در آن مورد حمله قرار داده و از آن به عنوان یک "گزینه غیرمسئول" یاد کرده است.
کد مطلب: 19037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *