۰
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۲

طرح مجلس برای تولید بنزین استاندارد

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه تنها باد و باران است که آلودگی هوا را اداره می کند، گفت: امروز در خصوص آلودگی هوا جلسه ای در مجلس برگزار می شود.
کمال الدین پیرموذن در گفتگو با مهر، با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست مجلس موضوع آلودگی هوای شهر تهران و ۷ کلانشهر دیگر کشور را تا حصول نتیجه نهایی با جدیت پیگیری می کند، اظهار کرد: سازمان محیط زیست از ما درخواست کرده است تا به آنها برای حسن اجرای آیین نامه کاهش آلودگی هوا کمک کنیم.
مضمون آئین نامه کاهش آلودگی هوای ۸ کلانشهر
این نماینده مجلس تصریح کرد: مضمون آئین نامه کاهش آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور بیشتر بحث تبدیل ۳ هزار واحد صنعتی آلاینده و بازسازی آن از تکنولوژی بروز و برخورداری از فیلترهای مجهز رفع آلایندگی، تسریع در تبدیل سوخت نیروگاه ها از مازوت به گاز است.
وی با بیان اینکه نصب مبدل برای تمام ماشینها و موتورسیکلتهایی که ایجاد دود کرده و فرسوده هستند ضروری است اظهار داشت: که تعداد این موتورسیکلتها در شهر تهران ۴ و نیم میلیون است و نزدیک به ۵ میلیون خودرو نیز با استاندارد یورو۲ داریم که باید به مبدل مجهز شوند.
تسریع در راه اندازی ۶ پالایشگاه تولید کننده بنزین استاندارد
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه تسریع در راه اندازی ۶ پالایشگاه تولید کننده بنزین استاندارد از جمله محور های این برنامه است ادامه داد: در حال حاضر پالایشگاه شهید تندگویان افتتاح شده و ۵ واحد دیگر نیز باید در راه اندازی و پیشرفت پروژه سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین همه مسئولان باید درخصوص راه اندازی بحث حمل و نقل عمومی تلاش کرده و با شهرداری همکاری کنند.
پیرموذن گفت: نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهور نیز باید از ورود خودروهایی که از نظر آلایندگی مشکل دارند جلوگیری لازم را به عمل آورد.
اعلام آمادگی مجلس برای حل مشکل آلودگی هوا
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: مجلس نیز در خصوص حل مشکل آلودگی هوا اعلام آمادگی کرده است. همچنین آمادگی داریم که به عنوان ضمانت اجرایی آیین نامه فوق را در صحن مجلس تصویب کنیم و به عنوان چشم بیدار مردم در حسن اجرای این آیین نامه خارج از شعار، نظارت داشته باشیم.
نماینده مردم اردبیل و نمین در مجلس در پایان اظهار داشت: امروز در خصوص آلودگی هوا جلسه ای در فراکسیون محیط زیست برگزار می شود.
کد مطلب: 19066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *