۰
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰

اولیانوف آژانس را به سیاسی کاری متهم کرد

 میخائیل اولیانوف در موضع گیری خود رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را به رویکرد سیاسی درباره خطرات بمباران نیروگاه هسته ای اوکراین متهم کرد.
اولیانوف آژانس را به سیاسی کاری متهم کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تاس گزارش داد، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی را به رفتار سیاسی و غرض ورزی در ارائه گزارش مربوط به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا در اوکراین متهم کرد.
اولیانوف در این ارتباط گفت: رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نتوانست گزارش غیرسیاسی از وضعیت اوکراین، از جمله در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا را تهیه کند.
نماینده روسیه همچنین افزود: «ما گزارش‌های علنی و محرمانه مدیرکل درباره وضعیت ایمنی هسته‌ای، امنیت هسته‌ای و پادمان‌ها در اوکراین را به دقت مطالعه کردیم. متأسفانه، باید اعتراف کنیم که علی‌رغم تلاش برای دادن نگاه فنی به این اسناد، دبیرخانه آژانس مجدداً موفق نشد که در ارزیابی خود از مسائل سیاسی فاصله بگیرد و همچنان گزارش‌ها درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا با رنگ و بوی سیاسی و بدون توجه به خطرات بمباران این نیروگاه توسط ارتش اوکراین آماده می‌شود.»

اولیانوف در بیانیه‌ای همچنین گفت: «به طور کلی، ما از دبیرخانه، که نمایندگان آن به مدت نیم سال در نیروگاه زاپوریژژیا بوده اند، انتظار داریم که اطلاعات بهتری در مورد وضعیت این نیروگاه ارائه دهد. دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نادیده گرفتن اطلاعات ارائه شده توسط طرف روسی در مورد وضعیت واقعی نیروگاه اتمی زاپوریژژیا، به ویژه واقعیت‌های گلوله باران این ایستگاه توسط طرف اوکراینی، ادامه می‌دهد.»
این دیپلمات روسی افزود: «گلوله باران نیروهای اوکراینی علیه نیروگاه زاپوریژژیا منبع اصلی خطرات ایمنی و امنیت هسته‌ای برای این بزرگترین تاسیسات هسته‌ای در اروپا است.»

نماینده روسیه در وین علاوه بر این خاطرنشان کرد که مسکو ناامید است که تمام اطلاعات ارائه شده برای اطمینان از ایمنی نیروگاه زاپوریژژیا در گزارش‌های آژانس به آنها اشاره شود.
روسیه آژانس را متهم می‌کند که با وجود بمباران و ادامه حملات هوایی ارتش اوکراین علیه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا، اما این اقدامات ارتش اوکراین را نادیده می‌گیرد و اقدامی برای توقف این اقدامات جهت جلوگیری از سقوط ایمنی این نیروگاه انجام نمی‌دهد.
کد مطلب: 191364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *