۰
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰

۱۷ فوتی، ۹۱ قطع عضو و ۲۶۶ آسیب چشمی

اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال را اعلام کرد.
۱۷ فوتی، ۹۱ قطع عضو و ۲۶۶ آسیب چشمی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، از ابتدای اسفندماه تاکنون در حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه ۱۷ نفر جان خود را از دست داده و ۹۱ قطع عضو و ۲۶۶ آسیب به چشم و ۱۸۶ مورد سوختگی گزارش شده است. دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها و مناطق مختلف شهرداری تهران با توجه به برگزاری مراسم شب آخرین چهارشنبه سال در حال آماده باش هستند تا در صورت وقوع حادثه‌ای با حضور به موقع از وقوع خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند.
۲۲:۴۵/ دستگیری ۸‌ نفر از آسیب‌زنندگان به اموال عمومی
سردار عباسعلی محمدیان در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین اقدامات پلیس پایتخت در حوادث شب چهارشنبه آخر سال گفت: امشب نیروهای پلیس تهران بزرگ در سطح شهر برای تامین امنیت مردم حضور گسترده‌ای پیدا کردند و خوشبختانه شب چهارشنبه آخر سال کم‌حادثه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم.
وی افزود: کاهش جان‌باختگان و مجروحان حوادث شب چهارشنبه آخر سال از همراهی مردم حکایت دارد و نشان می‌دهد خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از مواد محترقه کم‌خطر جشن بگیرند و به ابراز شادی بپردازند.
محمدیان با بیان این که یکی از نیروهای پلیس تهران در حوادث شب چهارشنبه آخر سال آسیب دیده است، عنوان کرد: توصیه فرمانده کل فراجا محله‌محور بودن جشن‌های امشب بوده است تا معابر و خیابان‌های اصلی برای تردد عموم شهروندان باز باشد که خوشبختانه این اتفاق در سطح شهر رخ داد.
وی در پایان تاکید کرد: در تعداد بسیار معدودی از نقاط در سطح شهر شاهد آسیب رساندن برخی افراد در حوادث امشب به اموال عمومی بود‌ه‌ایم که در این زمینه با حضور به‌موقع همکاران پلیس ۸ نفر دستگیر شده‌اند.
۲۲:۳۵/ فوت ۳ نفر در حوادث شب چهارشنبه آخر سال در استان تهران
علیرضا فخاری با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و بازدید از آخرین تلاش‌های پلیس پایتخت در شب چهارشنبه آخر سال گفت: امشب پلیس و سایر نیروها برای این که مردم در آرامش باشند، حضور کافی و موثر دارند و با کمک تمام نیروهای انتظامی، امدادی و خدمات‌رسان قرارگاه تاکتیکی امام علی (ع) برای مدیریت شرایط امشب در ستاد فرماندهی تهران بزرگ تشکیل شده تا بتوانند به سرعت نیازمندی‌های مردم را از نظر ایمنی و امنیتی تامین کنند.
وی افزود: امشب خوشبختانه در مجموع شاهد وضعیت آرامی هستیم که با حضور موثر نیروهای انتظامی و گروه‌های امدادی و نیروهای خدمت‌رسان در شرایط اضطراری از جمله نیروهای اورژانس، آتش‌نشانی و سایر عوامل شهرداری تهران این شرایط به وجود آمده است.
فخاری با بیان این که تا ساعت ۲۲ امشب  ۳ نفر در حوادث شب چهارشنبه آخر سال در سطح استان تهران فوت کرده‌اند، عنوان کرد: این سه نفر در شهرستان‌های قدس، بهارستان و ملارد جان خود را از دست داده‌اند که برای خانواده‌های آنها آرزوی صبر داریم. همچنین در حوادث امشب ۵۳ مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند که امیدواریم هرچه زودتر سلامتی خود را بازیابند.
استاندار تهران ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره در هر فضایی که مردم می‌خواهند با شور و شادی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، این شرایط را برنمی‌تابند و سعی می‌کنند تهدیداتی را ایجاد کنند که بحمدالله با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بسیاری از توطئه‌ها خنثی شده است و امشب یکی از آرام‌ترین شب‌ها را نسبت به شب‌های مشابه سال‌های گذشته داشتیم که نشان از آمادگی، درایت و آمادگی به موقع نیروهای موثر برای ایجاد امنیت در سطح استان است.
وی تصریح کرد: از همت و تلاش همه عزیزانی که در همه حال از جمله امشب برای حفظ آرامش و امنیت مردم تلاش می‌کنند، سپاسگزاری می‌کنم.
۲۱:۵۷/ ۲۸۲ مورد سوختگی گزارش شده است
جعفر معیادفر، رییس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در  کل کشور از 1 تا 23 اسفند تا ساعت 20:00 تعداد کل حادثه دیدگان  924 نفر گزارش شده که 168 نفر در مراکز درمانی بستری و ۸ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری هستند. همچنین 692 درمان و ترخیص شده‌اند و 47 نفر در محل درمان شده اند.
وی ادامه داد: 91 قطع عضو، 266 آسیب چشم و 282 مورد سوختگی گزارش شده است.
وی تصریح کرد: استان‌ تهران با 205 مورد، آذربایجان شرقی با 96 مورد و  آذربایجان غربی با  100 مورد حادثه در صدر استان های درگیر حادثه بوده اند.
وی همچنین درباره حوادث مرتبط با آخرین چهارشنبه سال از صبح امروز ۲۳ اسفند ماه گفت: 513 نفر تعداد کل مصدومین از صبح امروز تاکنون بوده که ۸۶ مورد بستری در مراکز درمانی گزارش شده است.همچنین ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 403 نفر درمان و ترخیص شده و ۲۳ نفر در محل درمان شده‌اند.
معیادفر گفت: 41 قطع عضو،  136 آسیب به چشم و 133 مورد سوختگی گزارش شده است.
وی ادامه داد: استان تهران با 68 مورد،
استان کردستان با 39 مورد و استان آذربایجان غربی با  82 مورد بیشترین حوادث را به خود اختصاص داده اند.
۲۰:۳۸ /کاهش ۱۲ درصدی تماس‌های مرتبط با آخرین چهارشنبه‌ سال
سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت ۲۰ تعداد بک هزار و ۴۲۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس در ارتباط با حوادث چهارشنبه سوری گزارش شده است.
وی افزود: تعداد تماس‌ها در مقایسه با آمار سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است، بیشتر تماس‌ها مربوط به مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب تهران بوده است.
۲۰:۰۹/به ۲ آمبولانس خسارت وارد شده است
سید جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان و جانباختگان مرتبط با حوادث آخرین چهارشنبه سال از 1 تا 23 اسفند ساعت 19:30 گفت: کل مصدومان 714 نفر تاکنون بوده که 136 نفر بستری و 8 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین 527 درمان و ترخیص شده‌اند و 35 نفر در محل درمان شده‌اند.
وی ادامه داد: ۱۶ نفر در این مدت جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 80 نفر دچار قطع عضو شده و 208 آسیب به چشم و 249 مورد سوختگی گزارش شده است.
او افزود: به ۲ آمبولانس خسارت وارد شده و استان‌تهران با 178 مصدوم، آذربایجان شرقی با 79 مصدوم و آذربایجان غربی با 68 مصدوم بیشترین آمار مصدومان را داشته اند.
۱۹:۴۰/ هیچ فردی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری دستگیر نشده است
سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت درباره آخرین اقدامات انتظامی تهران بزرگ در روز چهارشنبه‌سوری گفت: همان‌طور که فرمانده فراجا گفته است رویکرد پلیس در چهارشنبه پایان سال رویکردی اجتماعی است.
وی افزود: تا ساعت ۱۹ امروز هیچ فردی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری و مخاطرات آن دستگیر نشده است.
نمک‌شناس ادامه داد: از ساعت ۱۷ روز ۲۳ اسفند ماه تا کنون ۲۵۸۰ تماس با مرکز فوریت های پلیس (۱۱۰) گرفته شده است، از این تعداد تماس ۱۲۱۰ مورد مربوط به حوادث چهارشنبه سوری بوده است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت همچنین از انفجار یک دستگاه خودروی سواری در محله عبدل‌آباد خبر داد و گفت: این حادثه در ساعت ۱۹:۱۴ در محله عبدل آباد رخ داده است.
وی افزود: علت حادثه پرتاب نارنجک دستی به سمت خودرو بوده‌ است. محل وقوع حادثه در نزدیکی کلانتری ۱۵۲ خانی آباد بوده است.
۱۹:۰۹/ امروز ۱۲ نفر قطع عضو شده‌اند
سید جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان مرتبط با حوادث شب از ابتدای صبح امروز ۲۳ اسفندماه تا ساعت ۱۸:۳۰ گفت: 186 نفر تاکنون مصدوم شده اند که از این تعداد 25 نفر بستری هستند.
وی ادامه داد: 2 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. از این تعداد 143 نفر درمان و ترخیص شده اند. همچنین 18 نفر در محل درمان شده اند.
رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: 12 نفر قطع عضو شده‌اند و 44 نفر آسیب چشمی دیده‌اند و ۵۱ نفر دچار سوختگی شده اند.
وی ادامه داد: استان تهران با 33 مورد، آذربایجان شرقی با ۱۴ مورد و استان آذربایجان غربی با ۲۶ مورد بیشترین استان‌های درگیر بوده اند.
۱۸:۴۳/ تهران در صدر آمار مصدومان حوادث آخرین چهارشنبه سال
سید جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین گزارش حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در کشور از 1 لغایت 23 اسفند 1401 (تا ساعت 17:00) گفت: کل مصدومان و جانباختگان ۵۰۱ نفر بود که از این تعداد 88 نفر بستری هستند و ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.وی ادامه داد: 368 درمان و ترخیص شده و 29 نفر در محل درمان شده‌اند.
رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: تا کنون 60 قطع عضو ، 133 آسیب چشمی و 186 سوختگی گزارش شده ایت.
وی با بیان اینکه یک مورد آسیب به آمبولانس اورژانس گزارش شده، گفت: تهران با 135مصدوم، آذربایجان شرقی با 68 مصدوم و آذربایجان غربی با 27 مصدوم بیشترین آمار مصدومان را به خود اختصاص داده‌اند.
۱۶:۲۰/ ۱۹ قطع عضو و ۴۲ آسیب چشمی در استان تهران
سید یحیی صالح طبری رییس اورژانس تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در استان تهران گفت: از ۱ لغایت ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ (تا ساعت ۱۶:۰۰) ۱۱۰نفر مجموع مصدومان و جانباختگان این حوادث بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری و یک نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است.
رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: ۶۸ نفر از این مصدومان درمان و ترخیص شده و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.
به گفته طبری تاکنون در استان تهران ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین ۱۹ نفر قطع عضو شده و ۴۲ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌اند. ۳۸ مورد سوختگی نیز در این مدت گزارش شده‌است.
۱۴:۳۹/تمهیدات آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث شب آخرین چهارشنبه سال
«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات آتش‌نشانی تهران درباره حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه گفت: ۱۳۴ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند آتش‌نشانان در ۳۶۸ نقطه با استفاده از ۱۲۴ دستگاه خودروی عملیاتی سنگین ۱۶۳ دستگاه خودروی سبک و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت مستقر می‌شوند و ۴۹ گروه پیاده دو نفره با خاموش کننده در خیابان‌هایی که امکان تردد خودرو و موتور وجود ندارد و در میادین و چهارراه‌ها که ازدحام جمعیت وجود دارد به صورت پیاده گشت‌زنی می‌کنند.
وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار آتش‌نشان از ساعت ۱۷ عصر تا زمانی که شهر به حالت عادی باز گردد در خیابان‌ها حضور خواهند داشت و وضعیت ایمنی شهر را رصد خواهند کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: از ظرفیت خودروهای نواحی شهرداری تهران نیز استفاده می‌شود و همچنین از ظرفیت شرکت شهربان و حریم‌بان نیز استفاده می‌شود و این افراد نیز به دستگاه‌های خاموش کننده مجهز شده‌اند تا در شرایط اضطرار از آن استفاده کنند. تمام تلاش آتش‌نشانی شهرداری تهران این است که در آستان سال نو اتفاق تلخی برای شهروندان رخ ندهد امیدواریم مانند سال‌های گذشته همکاری خوبی از سوی شهروندان شاهد باشیم.
۱۰:۵۳/ اعلام آخرین آمار مصدومان و جانباختگان مرتبط با حوادث شب آخرین چهارشنبه سال
سید جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در کشور گفت: از  ۱ تا  ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ (تا ساعت ۰۹:۳۰) در مجموع ۳۷۲ نفر حادثه دیده‌اند. 
وی با اشاره به آمار مصدومان بستری در مراکز درمانی گفت: ۵۷ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر مراقبت‌های پزشکی بوده و ۲۷۵ ترخیص شده‌اند. به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور ۲۳ نفر نیز در محل درمان شده‌اند. 
میعادفر با اشاره به آمار جانباختگان حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه سال گفت: ۱۵ نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده‌اند. ۷ نفر در تبریز، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین جان خود را از دست داده‌اند. 
وی درباره قطع عضو و آسیب به چشم گفت: تا این لحظه ۵۴ قطع عضو و ۹۰ آسیب به چشم و ۱۳۴ مورد سوختگی گزارش شده است. 
معیادفر تصریح کرد: در حوادث مرتبط با آخرین چهارشنبه سال یک آمبولانس آسیب دیده است. وی با اشاره به آمار مصدومان در استان‌های مختلف گفت: تهران با ۹۱ مصدوم، آذربایجان شرقی با ۴۲ مصدوم و آذربایجان غربی با ۲۱ مصدوم در صدر بیشرین آمار مصدوم بوده اند.
کد مطلب: 191796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *