۰
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

زنگ خطر بهار تورم علیه مهار تورم

موسوی نماینده مجلس گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مهار تورم تا الآن یعنی اواخر اردیبهشت‌ماه، محقق نشده است و حتی سمت‌وسوی اقتصاد کشور نیز به سمت کاهش تورم نیست.
زنگ خطر بهار تورم علیه مهار تورم

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید کاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره چشم‌انداز تحقق شعار سال درخصوص مهار تورم با توجه به منتشر نشدن نرخ تورم فروردین‌ماه۱۴۰۲ و بروز گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در این‌باره گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید آمار تورم فروردین‌ماه امسال را منتشر کنند و هر ۲دستگاه باید در این خصوص پاسخ‌گو باشند. بنده معتقدم فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مهار تورم تا الآن یعنی اواخر اردیبهشت‌ماه، محقق نشده است و حتی سمت‌وسوی اقتصاد کشور نیز به سمت کاهش تورم نیست.

کاظم موسوی تصریح کرد: دولت سیزدهم باید تدبیری کند تا نرخ رشد تورم تعدیل شود. دولت اگر نتواند تورم را مهار کند باید به مردم پاسخگو باشد و علت را توضیح دهد. مردم نیازمند الطاف دولت و مجلس هستند و تاکنون شرایط تورمی کشور جهت‌گیری درستی پیدا نکرده است و شرایط همچنان نامناسب است.

نماینده اردبیل با بیان اینکه آمار نقدینگی پایان سال گذشته بالا بوده است، تصریح کرد: نقدینگی بالا تداوم تورم را رقم زده است. ۲۰درصد افزایش حقوق کسانی که کار دولتی و خصولتی می‌کنند، پاسخگوی تورم حاکم بر جامعه نیست و ناترازی در تورم و پرداختی‌ها مبرهن است. به بیان روشن عرض می‌کنم که پرداختی‌های ما با تورم همخوانی ندارد. بانک مرکزی و وزارت اقتصادی باید تدبیری کنند تا مردم برای تامین حداقل‌های خودشان که همان معیشت‌شان و کالا‌های اساسی است، بیش از این به مشکل برنخورند. مردم الآن در تامین کالا‌های اساسی خودشان به مشکل برخورده‌اند و رفع این مشکل تدبیر انقلابی می‌خواهد.

او با بیان اینکه چشم‌اندازی روشنی برای مهار تورم در ماه‌های آینده دیده نمی‌شود، افزود: الآن اقتصاد ما اقتصاد مریضی است و مردم بزرگوار خوب و ستودنی ما نجیبانه دارند شرایط را تحمل می‌کنند. من این شرایط را به صلاح دولت و مجلس نمی‌بینم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا حداقل در خرید اقلام یخچالی خودشان مختصر لبخندی بر لب‌هایشان بنشیند و این اقلام از دسترس‌شان دور نشده باشد. دولت باید بیشتر توجه کند. البته آیت‌الله رئیسی شبانه‌روز در حال تلاش است، ولی این کار‌ها را باید اعضای کابینه پیش ببرند و نسبت به شرایط پاسخ‌گو باشند.

موسوی درباره جلسات مجلس با اعضای کابینه درخصوص التهابات اقتصادی و چشم‌انداز تورم در سال۱۴۰۲ گفت: ما فردا و پس‌فردا در مشهد با دولتی‌ها جلسه داریم و قرار است آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی و دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد نیز به مشهد بیایند تا درباره مسائل اقتصادی امسال و بانکداری اسلامی گفتگو کنیم.

کد مطلب: 195859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *