۰
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰

نماینده مجلس: گردش مالی فیلترینگ ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان است 

نماینده مجلس گفت: هشتاد درصد گفتند ماهیانه بالای صدهزار تومان بابت فیلترشکن و فیلترینگ اینترنت هزینه می کنند"
نماینده مجلس: گردش مالی فیلترینگ ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان است 
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،

جلال رشیدی کوچی با اشاره به آسیب های فیلترینگ فضای مجازی گفت: عملا ما شاهد این هستیم که بازار پرسود و مکاره ای پشت پرده فیلترینگ شکل گرفته است که متاسفانه گردش مالی سنگینی هم در آن اتفاق می افتد. ۴۰تا ۵۰هزار میلیارد تومان گردش مالی است ما هم از لحاظ فنی وهم از لحاظ روانی می توانیم این موضوع را بررسی کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: اینکه شرایط جامعه را با تصمیمات مان به این شکل پیش بردیم جای سوال است. بنده نظرسنجی در یکی از شبکه های اجتماعی که فیلتر است انجام دادم که تقریبا سی هزار نفر در آن نظرسنجی شرکت کردند هشتاد درصد گفتند ماهیانه بالای صدهزار تومان بابت فیلترشکن هزینه می کنند و این باعث شکل گیری این گردش مالی شده است که تبعات منفی برای کشور، جامعه و اقتصاد ما دارد. چون بازار پرسود،غیرقابل نظارت و خلافی در این بخش شکل گرفته است پس قطعا دست افراد خاصی است وقتی این بازار پرسود باشد حتما افراد معمولی نمی توانند به آن راه پیدا کنند.

وی افزود: وقتی ما فیلترشکن روی گوشی مان نصب می کنیم مصرف دیتای ما چندبرابر می شود و این نیز در آن عدد حساب می شود یعنی اگر ما بسته ده گیگی را در شرایط عادی یکماه استفاده می کردیم وقتی فیلترشکن روشن شود این مصرف اینترنت را بیشتر می کند یعنی ده گیگ را به جای یکماه در زمان کمتری مصرف می کنیم و این نیز پولش به جیب شرکت مخابرات می رود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس تصریح کرد: وقتی ما می گوییم فیلترینگ به این شیوه درست نیست منظورمان این نیست که با سامان دادن و مقابله با بی بندو باری در فضای مجازی مخالف هستیم بلکه حرفمان آسیبی است که از این طریق به خانواده ،جامعه و اقتصاد می رسد.

وی ادامه داد: وقتی شما برای دسترسی به شبکه اجتماعی فیلترشکن نصب می کنید خواه ناخواه دسترسی به سایر سایت ها و شبکه اجتماعی نیز برای شما باز می شود که شاید در حالت عادی خانواده ها اجازه ندهند که فرزندان یا خودشان برای دسترسی به آن شبکه، فیلترشکن نصب کنند وقتی برای استفاده از شبکه اجتماعی مجبور به نصب فیلتر شکن هستید خواه ناخواه آنجا دسترسی به شبکه های مستهجن هم دارید و اینجا نظارت خانواده بر فرزند از بین می رود بسیاری از مادران به من مراجعه کرده اند که در گوشی بچه هایمان مسائلی را می بینیم که چیزهای بدی است نه اینکه از اینستاگرام این مطالب و محتوا را گرفته باشد بلکه از سایت های پورن و مستهجن گرفته اند.

کد مطلب: 196340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *