۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷

طعنه مصباحی مقدم به احمدی نژاد

غلامرضا مصباحی مقدم در نطق خود در صحن علنی مجلس، با اشاره به صحبت‌های امروز رئیس جمهور در جلسه علنی، گفت: همانطور که تعدادی از دوستان نماینده اشاره داشتند، پاره‌ای از طرح‌های پیشنهادی آقای رئیس جمهور مناسب آغاز دوره نهم ریاست جمهوری بود و نه پایان دوره دهم؛ از سوی دیگر ما خدشه‌ای به اصل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها وارد نمی‌کنیم که باید قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تا رسیدن به اهداف دنبال شود.
وی افزود: مراحل بعدی این قانون باید با ملاحظه همه آثار مثبت و منفی آن صورت بگیرد و اینطور نباشد که غافل از آثار پدید آمده از اجرای این طرح انجام شود. همچنین در اجرای هر مرحله ما نیازمند توافق و تفاهم میان دولت و مجلس هستیم که آقای رئیس جمهور هم بر آن تاکید داشتند.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ۳ هدف را دنبال می‌کرد، ابتدا برقراری عدالت در توزیع یارانه‌ها، دوم مدیریت انرژی و سوم اصلاح ساختارهای تولیدی. این اهداف باید در اجرای مراحل بعدی با هم مدنظر قرار گیرند که متاسفانه در مرحله اول چنین نبود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اظهار داشت: هر کمکی به تولید کشور، کمک به مردم تلقی می‌شود، چرا بنا را بر این بگذاریم که کمک مردم فقط به این معنا است که پول توی جیب آنها گذاشته شود، بجای دادن ماهی به مردم ماهیگیری بیاموزیم.
مصباحی مقدم ادامه داد: چنانچه به تولید کمک و بخش قابل توجهی از یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص داده شود، اشتغال افزایش پیدا می‌کند. محصولات افزایش پیدا می‌کند، رفاه و قدرت خرید مردم بالا می‌رود و شکاف ثروت و فقر کاهش پیدا می‌کند‌.
وی با بیان اینکه مگر پرداخت نقدی یارانه‌ها بهترین روش است، افزود: هدفمندی یارانه‌ها به معنای رسیدن به اهداف است، هدف تولید و اشتغال و رشد اقتصادی اصلاح ساختارهای تولیدی، هدف بسیار مهمی است. برای اصلاح ساختارهای تولیدی و استفاده از فرآوری‌های نو ما نیازمند منابع هستیم و اجرای فاز بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها این منابع را در اختیار ما قرار می‌دهد و ما بخش قابل توجهی از این یارانه‌ها را به اصلاح ساختارهای تولیدی اختصاص می‌دهیم.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارخانجات بسیاری وجود دارد که با ظرفیت ۳۰،۴۰ درصد کار می‌کند و کارخانجاتی نیز وجود دارد که سرمایه‌گذاری‌های ثابت آنها انجام شده و نیازمند سرمایه در گردش هستند و اگر ما سرمایه در گردش این کارخانه‌ها را تامین کنیم، اشتغال به سرعت بالا می‌رود. بالا رفتن اشتغال، بالا رفتن رفاه مردم را در پی دارد.
مصباحی‌مقدم اضافه کرد: هدف دیگر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها رفع فقر و نیازهای ضروری مردم است، پرداخت یارانه نقدی به همه در راستای این هدف نیست، کمک به ثروتمندان هرگز به کمک به فقرا نیست و پرداخت یارانه نقدی یک اقدام اساسی و بنیادی برای رفع فقر به شمار نمی‌رود.
به گزارش فارس،وی با بیان اینکه طرح‌های پیشنهادی آقای رئیس جمهور را باید با تفاهم بین دولت و مجلس به پیش ببریم، ادامه داد: من معتقدم اگر دولت بنا را بر این بگذارد که با تفاهم مسئله را پیش ببرد، مجلس نیز از این امر استقبال می‌کند. مجلس از آن جهت قانونی را در جهت عدم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به تصویب رساند که شرایط مساعد نبود، شرایط اگر مساعد شود و تغییر کند، نرخ تورم کاهش پیدا کرده و وضعیت روانی جامعه تعدیل شود، می‌شود راه همکاری را در پیش گرفت و مسیر بینابینی را دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.
کد مطلب: 19872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *