۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴

همکاری‌جمشیدمشایخی و معاون‌احمدی‌نژاد!

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کار چکش زنی حراج آثار هنرهای قرآنی را انجام خواهد داد که در این مراسم کتاب "دیباچه نام پروردگار" شامل آثار خوشنویسی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور نیز رونمایی خواهد شد.
مهر:
محمدرضا کمره‌ای؛ مدیرمسوول انتشارات مشق هنر و رییس نخستین آیین فروش آثار هنری قرآنی گفت: معاون اول رییس جمهوری که مدت‌هاست به خاطرعلاقه شخصی، به خوشنویسی و خطاطی آیه بسم الله می‌پردازد، آثار خود را در قالب کتابی باعنوان دیباچه نام پروردگار منتشر خواهد کرد. همزمان با این نمایشگاه از کتاب "دیباچه نام پروردگار" شامل تصاویراین آثار نیز رونمایی خواهد شد.


مدیرمسئول انتشارات "مشق هنر" درباره کتاب مجموعه آثار خوشنویسی معاون اول رییس‌جمهور توضیح داد: علاوه‌بر تصاویر این ۵۷ اثر خوشنویسی و نقاشیخط، مقدمه‌ای نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی از کاوه تیموری پژوهشگر و خوشنویس و همچنین مدیرانتشارات به چاپ رسیده است. ضمن اینکه این کتاب با تصویر خوشنویسی آیه بسم الله استاد امیرخانی هنرمند پیشکسوت آغاز می‌شود.


به گفته کمره‌ای، مراسم رونمایی از این کتاب با حضور تنی چند از مسوولان فرهنگی و هنرمندان ۱۳ مردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: این مجموعه خوشنویسی شامل ۵۷ اثر کتابت آیه آغازین قرآن کریم است که در شیوه‌های مختلف به خط نستعلیق نگارش یافته و انتشارات مشق هنر کار تهیه و چاپ این کتاب را در قالب یک اثر نفیس برعهده دارد.


رییس نخستین نمایشگاه فروش آثار هنری قرآنی یادآور شد: علاوه‌بر این آثار هنری معاون اول رییس‌جمهور در نخستین بازار فروش آثارهنرهای قرآنی که همزمان با ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد برگزار می‌شود، عرضه خواهد شد. به گفته کمره‌ای، آثار رحیمی به نفع ایتام و کودکان سرطانی چکش می‌خورد و هزینه فروش این تابلوها به این امر اختصاص خواهد یافت.


مدیرموسسه "مکعب هنر" یادآورشد: آثار خوشنویسی و نقاشیخط معاون اول رییس جمهور در کنار تابلوهای ۵۰ تن از اساتید این رشته هنری چون یدالله کابلی، کیخسرو خروش، اسرافیل شیرچی، کرم‌علی شیرازی، عین‌الله صادق‌زاده، غلامحسین امیرخانی و امیراحمد فلسفی به معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود.


رییس این اکسپوی قرآنی توضیح داد: نمایشگاه و بازار فروش هنرهای دینی و قرآنی گردهمایی پیشکسوتان عرصه خوشنویسی و نقاشیخط از همه سلایق است که برای نخستین بار برگزار می‌شود.


وی توضیح داد: کار قیمت‌گذاری این آثار براساس نظرکارشناسان انجام شده و این اکسپو از ۱۳ مرداد در فرهنگسرای نیاوران به مدت یک هفته و از ۲۴ مردادماه در برج میلاد تهران به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.


به گفته کمره‌ای، جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کار چکش‌زنی نخستین نمایشگاه فروش آثری هنری قرآنی را انجام خواهد داد.
کد مطلب: 199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *