۰
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۱

ساخت۱۴ دکل نفت با دانش بومی

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از احداث ۱۴ دکل حفاری تا حدود چهار سال آینده با دانش بومی در داخل کشور خبر داد
به گزارش فارس، محمدحسین یادگاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در دل نظام جمهوری اسلامی ایران با نقشه راه، فرهنگ جهادی را همچنان پایدار نگه دارد، اظهار کرد: در زمینه کارهای فرهنگی، کارهای پژوهش‌محور و فعالیت‌های بزرگ قرآنی داریم.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هنوز نتوانسته است توقع صددرصد نظام را برآورده کند، افزود: درباره فعالیت‌های مهم این نهاد انقلابی به دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نگرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور ایده تا محصول را یکی از مسئولیت‌های اصلی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و یادآور شد: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری باید با جهاد دانشگاهی همراه باشد.
وی با تصریح بر اینکه به جهاد دانشگاهی در گذشته کم‌توجهی شد، گفت: جهاد دانشگاهی متعلق به همه است.
یادگاری درباره دیدگاه مقام معظم رهبری درباره جهاد دانشگاهی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جهاد دانشگاهی بستری برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و پختگی و هدایت قشر جوان است.
وی به برگزاری همایش‌های مدیریت در قرآن، اقتصاد در قرآن، سلامت در قرآن و ...توسط جهاد دانشگاهی در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: به‌زودی با کمک پژوهشگاه امام حسین (ع) و فرهیختگان حوزوی، پژوهشکده‌ای راه‌اندازی می‌شود که اثرات اجرایی آن در مملکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی اقدام‌های این نهاد را در بخش پژوهشی و رشته‌های مختلف علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی هنر و معماری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم کمک‌های خوب و ارزنده‌ای به جهاد دانشگاهی شده است، افزود: این مرکز دانشگاهی، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دارد.
یادگاری ارتقای جهاد دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ما به دنبال ارتقای بیشتر جهاد دانشگاهی با حمایت‌های علمی، تحقیقاتی، تعامل با دانشگاه‌ها و روحانیون هستیم.
وی در ادامه با اشاره به ساخت دکل‌های حفاری نفت در قرارداد جهاد دانشگاهی با وزارت نفت و وزارت دفاع، از احداث ۱۴ دکل حفاری تا حدود چهار سال آینده با دانش بومی در داخل کشور خبر داد.
در جلسه مذکور سیروس عالم به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان معرفی و از تلاش‌های حامد مجللی‌مقدم قدردانی شد.
کد مطلب: 20197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *