۰
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۵

خواستار قانون انتخابات عادلانه هستیم

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت که سیاست سرکوب نتوانسته است اراده مردم بحرین را در مبارزه برای دستیابی به دموکراسی و برابری سست کند و راه حل‌های امنیتی به شکست انجامیده است
به گزارش فارس، شیخ سلمان در کنفرانس مطبوعاتی در حضور ده‌ها خبرنگار از رسانه‌های مختلف تاکید کرد: ما خواستار قانون انتخابات عادلانه مبتنی بر برابری حقوق سیاسی شهروندان هستیم.
این رهبر مخالف بحرینی با تأکید بر ضرورت پایان یافتن تبعیض "برنامه ریزی شده" علیه مخالفان در زمینه‌های مختلف، گفت: رژیم آل خلیفه با روی آوردن به انواع سرکوب و خشونت در پاسخ به مطالبات شهروندان مرتکب اشتباهات بزرگی شده است.
به گفتۀ وی، سیاست سرکوب نتوانسته است اراده مردم را در مبارزه برای دستیابی به دموکراسی و برابری سست کند و راه حل های امنیتی به شکست انجامیده است.
دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اقدام رژیم در کشتار و زندانی کردن شهروندان پیروزی نیست و هزاران نفر در بحرین برای رفتن به زندان و تظاهرات آماده هستند.
این شخصیت بارز بحرینی گفت: مردم بحرین خواستار پیشرفت و تغییر مثبت در وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و حقوقی، و نیز انتقال از مرحله استبداد و خودکامگی به مرحله دموکراسی مبتنی بر رأی مردم هستند.
شیخ سلمان با تأکید بر ادامه مبارزه مردم بحرین تا دستیابی به دموکراسی و آزادی، خاطرنشان کرد: مردم دیگر استبداد را تحمل نمی‌کنند. مخالفان بر خواسته‌های مردم و عادلانه بودن مطالبات آنها تأکید دارند و آماده اند که در این راه فداکاری کنند.
وی تحولات منطقه و بین‌الملل را در راستای منافع مشروع مردم بحرین دانست و گفت: از زمان آغاز قیام مردمی تاکنون همواره گفتگو و مذاکره، موضع اصلی ما بوده است و گفتگو را نزدیکترین راه برای دستیابی به اهداف مردمی می‌دانیم.
شیخ علی سلمان تأکید کرد: ما خواستار یک نظام سیاسی مبتنی بر اصل شهروندی و مخالفت با فرقه گرایی و قبیله گرایی هستیم.
به گزارش العالم، این رهبر مخالف رژیم آل خلیفه با اشاره به اینکه امکان گفتگو میان مخالفان و دولت بحرین وجود داشت اما این راه حل کنار گذاشته شد، خاطرنشان کرد: گفتگوها باید درباره مسائل سیاسی فراگیر باشد تا در کشور امنیت و ثبات برقرار شود.
وی تأکید کرد: هرگونه توافقی باید با اتفاق نظر همه گروه‌های شرکت کننده در مذاکرات انجام گیرد تا تضمین لازم برای تحقق آن وجود داشته باشد.
سلمان با اشاره به این که بحرین برای دستیابی به توافق نیازمند راهکار واضح و مشخصی برای گفتگوهاست، گفت: هر گونه گفتگو و مذاکره‌ای باید براساس جدول زمان بندی شده و راهکارهای مشخص برگزار شود.
کد مطلب: 20224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *