۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

درخواست مهم کره جنوبی از آمریکا

یونگ هو، وزیر اتحاد کره جنوبی روز جمعه در دیدار با فیلیپ گلدبرگ سفیر آمریکا در سئول ضمن ابراز نگرانی در خصوص قرارداد مشکوک تسلیحاتی کره شمالی با روسیه، خواستار توسعه همکاری سئول و واشنگتن شد.
درخواست مهم کره جنوبی از آمریکا

به گزارش مردم سالاری آنلاین، یونهاپ گزارش داد، این دیدار یک هفته پس از ملاقات اخیر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و بازدید وی از برخی تاسیسات روسیه در شرق دور صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی می گوید بیم آن می رود که کره شمالی در ازای دریافت کمک غذایی، برای روسیه در جنگ با اوکراین مهمات تامین کند.

کیم در این دیدار با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین گفت حمله یک عضو دائم شورای امنیت به کشور همسایه بی سابقه است
سفیر آمریکا در کره جنوبی نیز در این دیدار تصریح کرد همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت اجرای تحریم‌های موجود را دارند و هرگونه مبادله تسلیحات و مهمات از هر نوع که باشد، نقض چنین تعهداتی است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از بازگشت از سفر به روسیه در جلسه کمیته مرکز دفتر سیاسی حزب کارگران کره خواستار اتخاذ اقدامات عملی برای تقویت مناسبات با روسیه در همه حوزه‌ها شد.
کیم در این جلسه گفت که چنین اقداماتی برای رساندن مناسبات با روسیه «به یک سطح جدید» ضروری است.

وی افزود: تقویت ارتباطات و همکاری میان کره شمالی و روسیه به منظور بهبود شکوفایی مردمان ۲ کشور امری ضروری است.

در همین حال، کیم سونگ نام رئیس کمیته مرکزی دفتر سیاسی حزب کارگران کره اظهار کرد که سفر کیم به روسیه روابط ۲ کشور را به «اوج جدید راهبردی» رسانده و «فضای سیاسی جهانی را به طور بنیادین تغییر داده است.»

کد مطلب: 203256
برچسب ها: کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *