۰
يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰

این افراد در معرض خطر کبدچرب هستند

شهرام آگاه درباره شایع‌ترین بیماری‌های کبدی در کشور گفت، کبد چرب شایع‌ترین مشکل کبدی در کشور ما است که یک بیماری مزمن کبدی است و به‌دلیل تجمع مقادیر زیاد چربی در سلول‌های کبد به وجود می‌آید و در کشور ما نیز روند به رشدی دارد.
این افراد در معرض خطر کبدچرب هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تسنیم،فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با بیان این‌که کبد چرب شایع ترین مشکل کبدی در کشور ما است، گفت:‌ ۸۰ درصد افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند دچار چاقی‌اند.

شهرام آگاه درباره شایع‌ترین بیماری‌های کبدی در کشور اظهار کرد: کبد چرب شایع‌ترین مشکل کبدی در کشور ما است که یک بیماری مزمن کبدی است و به‌دلیل تجمع مقادیر زیاد چربی در سلول‌های کبد به وجود می‌آید و در کشور ما نیز روند به رشدی دارد.

 

علل اصلی بروز کبد چرب

وی درباره علل اصلی بروز کبد چرب افزود: کبد چرب در پی زمینه ژنتیکی، رژیم غذایی ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی ایجاد می‌شود.

چاقی از عوامل اصلی بروز کبد چرب

آگاه ادامه داد: چاقی یکی از دلایل مهم بروز کبد چرب به شمار می‌رود و ۸۰ درصد افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند دچار چاقی‌اند، بنابراین درمان چاقی و کاهش وزن و ورزش کردن کمک زیادی به درمان کبد چرب می‌کند.

مصرف داروها به درمان کبد چرب کمک می‌کند؟

فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با اشاره به اینکه هیچ داروی ثابت شده‌ای در جهان برای درمان کبد چرب وجود ندارد و داروهای موجود که از سوی پزشکان تجویز می‌شوند، تنها به درمان بیماری کمک می‌کنند، گفت: برخی افراد تصور می‌کنند که صرف مصرف دارو باعث درمان کبد چرب می‌شود در حالی که مصرف دارو در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند.

وی همچنین درباره تأثیر مصرف داروهای گیاهی بر درمان کبد چرب بیان کرد: مصرف داروهای گیاهی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها به درمان کبد چرب کمک می‌کند اما باید حتماً در کنار مصرف دارو، ورزش و کاهش وزن انجام شود.

رژیم مدیترانه‌ای بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان کبد چرب

استاد گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان کبد چرب نیز تصریح کرد: کاهش مصرف چربی و قند و شکر یکی از بخش‌های مهم رژیم غذایی درمان کبد چرب است؛ پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای نیز به درمان بیماری کمک می‌کند؛ این رژیم غذایی شامل انواع میوه، سبزی، ماهی، غلات کامل، مغزها و حبوبات است و مقدار بسیار کمی از گوشت قرمز، اسیدهای چرب اشباع و غلات تصفیه شده را شامل می‌شود.

کد مطلب: 203375
برچسب ها: رژیم غذایی کبد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *