۰
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

زلنسکی اوکراین را به زندان بزرگ تبدیل کرده است

«اولیگ ساسکین» مشاور «لئونید کوچما» رئیس‌جمهور اسبق اوکراین طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۵ در کانال تلگرامی خود، نوشت که ولودیمیر زلنسکی، اوکراین را به زندانی بزرگ برای سرکوب مردم این کشور تبدیل کرده است.
زلنسکی اوکراین را به زندان بزرگ تبدیل کرده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مشاور رئیس‌جمهور اسبق اوکراین گفت که ولودیمر زلنسکی دست به قلع و قمع مخالفان خود می‌زند.

«اولیگ ساسکین» مشاور «لئونید کوچما» رئیس‌جمهور اسبق اوکراین طی سال‌های  ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۵ در کانال تلگرامی خود، نوشت که ولودیمیر زلنسکی، اوکراین را به زندانی بزرگ برای سرکوب مردم این کشور تبدیل کرده است.

 

به نوشته روسیا الیوم، او نوشت: «مردم اوکراین تحت ظلم قرار دارند، همه چیز آن‌ها گرفته شده است و مانند گاو در اردوگاههای کار اجباری جمع شده‌اند. در اوکراین آزادی وجود ندارد؛ زلنسکی برای هیچ گونه آزادی نمی‌جنگد، اوکراین مانند یک اردوگاه کار اجباری شده است که مردان در آن زندانی هستند و اکنون می‌خواهند زنان را نیز به آن‌جا بفرستند».«اولیگ ساسکین» در ادامه درخواست مقامات اوکراینی از کشورهای غربی برای بازگرداندن پناهندگان به اوکراین برای جنگیدن مقابل روسیه را «اشتباه» و «جنایتکارانه» توصیف کرد.به گفته کمیساریای اروپا، حدود ۱۶ میلیون اوکراینی به عنوان پناهنده وارد اتحادیه اروپا شده‌اند که از این تعداد ۱۱ میلیون نفر به کشورشان بازگشته‌اند. همچنین یک ملیون نفر نیز به آمریکا، انگلیس و کانادا سفر کرده و همچنان چهار میلیون اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا به سر می‌برند.

مشاور رئیس‌جمهور اسبق اوکراین دو ماه پیش نیز در یک ویدئو گفته بود: «زلنسکی و نمایندگان پارلمان، جنگی را داخل کشور علیه تمام نیروهای مخالف و جدا شده به راه انداخته‌اند. آنها جنگی را علیه تمام مردهای اوکراینی به راه انداخته و اعلام کرده‌اند هر کسی که از لغو قوانین حکومت نظامی حمایت کند، خائن است».

در این راستا روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس روز گذشته نوشت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین جلوی عزیمت «اولکسی گونچارنکو» نماینده مجلس اوکراین را به انگلیس گرفت تا نتواند در نشست سالانه حزب محافظه کار و حزب کارگر این کشور شرکت کند.

گونچارنکو نیز با انتقاد از رفتار زلنسکی گفته است: «دولت اوکراین به بهانه جنگ با روسیه احزاب و رسانه‌ها را سرکوب می‌کند که این رویکردی غلط است».

در این میان  «اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی پیشین ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوبی «میدوسترن مارکس» تأکید کرد که اوکراین به واسطه تداوم اطاعت از غرب در تمامی امور، محکوم به از دست دادن حتی بخش‌های بیشتری از سرزمینش است.

این در حالی است که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، آمریکا و انگلیس با وضع تحریم علیه روسیه و ارسال انواع تسلیحات سبک و سنگین، نقش پررنگی در دامن زدن به جنگ اوکراین داشته‌اند.

کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و آموزشی کشورهای غربی به اوکراین در حالی است که وزارت خارجه روسیه هشدار داده این کشورها با آتش بازی می‌کنند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه (۲۷ سپتامبر، پنجم مهر) گفت حمله جمعه ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اوکراین به «سواستوپول» در هماهنگی نزدیک با متخصصان آمریکایی و بریتانیایی انجام شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرده پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم تأکید کرده ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر عضو  ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور در قلمروهای بریتانیا، آلمان و ایتالیا و کشورهای دیگر مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

کد مطلب: 203746
برچسب ها: اوکراین زلنسکی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *