۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۳

ورود ۸۷ مازراتی به ایران طی ۹ ماه

آمار گمرک ایران حاکی از واردات دستکم ۸۷ دستگاه خودرو ایتالیایی مازراتی به ایران ه نخست سال جاری است.
ایسنا: بر اساس این گزارش در مدت زمان یادشده ۸۷ دستگاه انواع خودروهای شرکت مازراتی ایتالیا به ارزش تقریبی ۱۱.۲ میلیون دلار وارد ایران شد. مبدا اصلی مازراتی‌های وارداتی به ایران امارات، ایتالیا و آلمان بودند. مازراتی در سه مدل گرن کابریو، کواتروپورت و گرن توریسمو وارد ایران شده است.
محدود قیمت خودروهای مازراتی وارداتی به ایران بدون احتساب هزینه‌های واردات مانند تعرفه، بیمه و شماره‌گذاری بین ۷۵ تا ۱۵۷ هزار دلار بوده است. مازراتی در کنار پورشه جزو گران‌قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شوند.
پیشتر شرکت خودروسازی مازراتی ایتالیا از راه‌اندازی نمایندگی فروش محصولاتش در ایران از سال جاری میلادی خبر داده بود. اما سازمان توسعه تجارت اوایل امسال اعلام کرد که واردات خودروهای مازراتی به ایران دستکم تا شهریور ماه امسال ممنوع شده است.
اگرچه این سازمان بعدا اعلام کرد که فهرست خودروهای مجاز وارداتی به ایران به تدریج تکمیل می‌شود. از سوی دیگر اخیرا مازراتی اعلام کرد که در پی فشارهای آمریکا فروشش را در ایران متوقف می‌کند.
براساس آمار گمرک ایران در سال گذشته در مجموع تنها ۱۰ دستگاه انواع خودروهای مازراتی به ارزش بیش از یک میلیون دلار وارد ایران شد. از این ۱۰ دستگاه پنج خودرو از طریق ایتالیا و پنج خودرو نیز از طریق امارات وارد شده بود.
مازراتی - برند وابسته به شرکت خودروسازی فیات ایتالیا - برنامه‌ریزی کرده تا فروش محصولاتش را در بازارهای نوظهور مانند ایران افزایش دهد.
سخنگوی مازراتی اواسط شهریور ماه سال قبل با اعلام خبر راه‌اندازی نمایندگی فروش این شرکت در ایران از سال ۲۰۱۲ میلادی توضیح داده بود که مالکیت نمایندگی این شرکت در ایران به صورت مستقیم بر عهده مازراتی نخواهد بود و این شرکت ایتالیایی ترجیح می‌دهد فروش محصولاتش را در ایران از طریق یک نماینده داخلی انجام دهد.
 
کد مطلب: 20435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *