۰
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

تماشای پادشاه فصل‌ها، فقط در این جاده

 صحبت از سفر که می‌شود، معمولا شهری، مکانی، روستایی... معرفی می‌شود، اما بعضی از مسیرها از خود مقصد هم مهم‌تر و معروف‌تر می‌شوند؛ مثل برخی از جاده‌ها،‌مثل جاده اسالم به خلخال.
تماشای پادشاه فصل‌ها، فقط در این جاده

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اسالم شهری در استان گیلان و در واقع بخشی از شهرستان تالش است که مبدا این جاده زیبا محسوب می‌شود، پایان جاده هم به خلخال می رسد، شهری در جنوب اردبیل.

جاده اسالم به خلخال حدود ۷۰ کیلومتر است. این یعنی طی مسیر آن چیزی حدود ۱:۳۰ ساعت زمان می‌برد. مدت زمان کوتاهی که تحت تاثیر طبیعت بی‌نظیرش، بسیار کمتر هم به چشممان خواهد آمد.


یکی از خوبی‌های جاده اسالم به خلخال، تعداد زیاد تابلوهای راهنما است که در طول مسیر به آن برمی‌خوریم. این تابلوها کمک زیادی به پیدا کردن نقاط گردشگری بین‌راهی می‌کنند؛ جاهایی مانند روستای لاکه یا ناو که قطعا ارزش دیدن دارند.

گردشگرانی که از تهران قصد سفر به این منطقه را دارند،‌ باید توجه کنند حدود ۴۵۰ کیلومتر مسیر در پیش خواهند داشت تا به خلخال برسند و اگر بدون توقف، به‌صورت عادی این مسیر را طی کنند، بعد از حدود هشت ساعت به آنجا خواهند رسید؛ اما اگر می‌خواهید ابتدای حضورتان در این مسیر از اسالم باشد، در این صورت باید به‌ترتیب قزوین، رشت و پلیس راه سراوان را پشت سر بگذارید و از پل دور برگردان فومن به رضوانشهر و چوکار بروید تا به اسالم برسید.
 


 

جاده زیبای اسالم به خلخال در کنار مسیر زیبایی که دارد جاذبه‌های دیدنی دیگری هم دارد.جنگل هیرکانی و ساحل گیسوم، دریاچه نئور، دشت شقایق، دریاچه سراگاه، آبگرم گیوی، آبشار نوده و گردنه الماس تنها چند نمونه از دیدنی‌های جاده اسالم خلخال هستند.

در میان جاده اسالم به خلخال گردنه بسیار زیبایی به نام گردنه الماس قرار دارد که عده‌ای آن را با گردنه حیران اشتباه می‌گیرند؛ اما این‌طور نیست. گردنه حیران در شهرستان آستارا قرار دارد و مسیر آن از جاده اسالم به خلخال جدا است.


گردنه الماس مکانی متفاوت است که در میانه راه اسالم به خلخال به آن برمی‌خوریم. این گردنه یک ایستگاه‌ بین‌راهی زیبا در جاده اسالم به خلخال است که کلبه‌های ییلاقی بومی و دشت‌های سرسبز زیادی در آن به چشم می‌خورد. حضور گوسفندان در حال چرا و اسب‌های اصیل در این دشت‌های سرسبز زیبایی منظره این منطقه را دوچندان می‌کند.

همه این‌ها یک طرف، دیدن این جاده در پاییز یک طرف، یک آخر هفته را می‌توانید برای دیدن این جاده بی‌نظیر برنامه‌ریزی کنید.

کد مطلب: 205334
برچسب ها: جاده گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *