۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۳
قادری:

ابزارهای‌نظارتی مجلس برای عزل مرتضوی فعال می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ملزم به رعایت حکم دیوان عدالت اداری در برکناری رئیس سازمان تامین اجتماعی خواند و گفت:‌ چنانچه استنکافی در اجرای این حکم صورت گیرد مجلس از ابزار نظارتی خود برای اجرای حکم دیوان استفاده می‌کند.
به نقل از خانه ملت جعفر قادری، با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری درباره برکناری سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی، افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هرچه سریع‌تر این حکم قانونی و رسمی را اجرا کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کرد: دیوان عدالت اداری ابزار لازم برای اجرایی کردن حکم خود را در اختیار دارد که قطعا در صورت لزوم از آن استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مرتضوی راهی جز برکناری ندارد، تصریح کرد: چنانچه استنکافی در اجرای حکم دیوان عدالت اداری صورت گیرد مجلس با بهره‌گیری از ابزار نظارتی خود، برای اجرایی شدن این حکم وارد عمل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملزم به اجرای حکم دیوان عدالت اداری درباره مرتضوی بوده و باید در این باره پاسخگو باشد، تاکید کرد: استیضاح وزیر یکی از راه‌هایی است که مجلس در انجام وظیفه نظارتی خود از آن بهره خواهد گرفت.

روزنامه رسمی آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی توسط هیئت امناء صندوق و همچنین ابطال انتصاب وی به این سمت توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را منتشر کرد.

همچنین دیوان عدالت اداری در جدیدترین اطلاعیه خود نحوه "انتصاب" و "مدرک تحصیلی" را علل اصلی تخلف در انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد./
کد مطلب: 2060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *