۰
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۵

هزینه حمایت مرتضوی برای ‌مجلس

هفته گذشته در مجلس برای حمایت از سعید مرتضوی امضا گرفته شد و برخی بیانیه‌‌ای را آوردند و از نمایندگان امضا گرفتند و دیدیم که در رسانه‌ها چه مسائلی مطرح شد که نظم و شان مجلس را زیر سؤال برد.
فارس: نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: هفته گذشته در همین مجلس برای حمایت از مرتضوی امضا گرفته شد، این بیانیه در رسانه‌ها مطرح شد و نظم و شان مجلس را زیر سؤال برد.

دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۱۵ آئین نامه داخلی مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که بهارستان نشینان با دو فوریت و همچنین یک فوریت آن مخالفت کردند.

در جریان بررسی این طرح مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس به عنوان مخالف دو فوریت این طرح استفساریه گفت: ماده ۱۱۵ آئین نامه، شفاف و روشن است و مطرح کردند که چنین بحثی سبب تضعیف جایگاه آئین نامه مجلس می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی هیئت رئیسه ببینید که بیانیه‌ای در پارلمان صادر شده که در شان مجلس نیست نمی‌تواند آن را در صحن علنی قرائت کنند، بنابراین ماده ۱۱۵ روشن است و نیازی به استفساریه ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دیدیم که هیئت رئیسه در جایی تخلف کرده، آئین نامه راهکار قانونی را به ما گفته و این موضوع بحث دیگری است بنابراین اکنون این موضوع نیاز به استفساریه ندارد.

در ادامه سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس با عنوان مخالف دیگر طرح استفساریه ماده ۱۱۵ آئین نامه داخلی مجلس گفت: ما نباید تصمیم احساسی و یا بر اساس تسویه حساب گروهی و فردی بگیریم.

وی ادامه داد: هفته گذشته در همین مجلس برای حمایت از سعید مرتضوی امضا گرفته شد و برخی بیانیه‌‌ای را آوردند و از نمایندگان امضا گرفتند و دیدیم که در رسانه‌ها چه مسائلی مطرح شد که نظم و شان مجلس را زیر سؤال برد.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: مشکلی ندارد که متن بیانیه‌ها را هیئت رئیسه ببینید چرا که ما تعارف نداریم و طبق قانون نیز حفظ شان و جایگاه مجلس را بر عهده هیئت رئیسه گذاشته‌ایم.

نقوی همچنین با بیان اینکه بهتر بود طراحان طرح بر روی دو فوریت آن صحبت می‌کردند، گفت: دیدیم که ۱۶۴ امضا‌ در هفته گذشته برای حمایت از چه کسی گرفته شد که البته برخی از آنها گفتند که از متن آن اطلاع نداشته‌اند و گاهی اوقات ممکن است که نماینده‌ای درگیر کار است و متن بیانیه‌ای را برای امضاء پیش او می‌برند که آن نماینده نیز به دلیل مشغله کاری بدون خواندن متن آن امضاء می‌کند، بنابراین بهتر است متن بیانیه‌ها را هیئت رئیسه ببینید.
 
کد مطلب: 8052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *