۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۰

مملکت اسلامی نباید حتی یک فقیر داشته باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مملکت اسلامی نباید حتی یک بیکار و فقیر وجود داشته باشد.
به گزارش فارس، محسن رضایی شامگاه یکشنبه در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان گرگان و در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: مسئولیت ما در جامعه اسلامی بسیار سنگین است در مملکتی که به نام اسلام مزین شده، مردم نباید در سختی و عذاب باشند.
* ما مسلمانیم، اما با اسلام فاصله زیادی داریم
وی با بیان اینکه معمولاً هر مقام بزرگ مسئولیت بزرگی نیز دارد، ادامه داد: امت اسلام آخرین دین را دارد و بعد از اسلام دین دیگری نمی‎آید، حتی در درون اسلام تورات و انجیل واقعی نیز وجود دارد و از همه پیامبران در دین اسلام با عزت یاد شده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دین اسلام مقام ما را بالا برده و مسئولیت ما را نیز سنگین‎تر کرده است، چراکه خداوند مقرر کرده که امت مسلمان باید الگوی جهانیان باشد و رسول خدا (ص) نیز الگوی امت مسلمان باشد.
وی تصریح کرد: ما مسلمان هستیم، اما با اسلام فاصله زیادی داریم اگر جز این بود در کشور فقر، اعتیاد و بیکاری وجود نداشت.
* در سیاست الگو شدیم، اما در اقتصاد، اخلاق و زندگی مشکلات جدی داریم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از رقیب و دشمن انتظاری غیر از کارشکنی نیست، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که آمریکا ما را تحریم نکند و رقیب نداشته باشیم، بلکه باید سیاست قوی داشته باشیم و افراط و تفریط نکنیم.
رضایی با بیان اینکه نباید بگذاریم به مردم فشار آید تا دشمن شاد شود، اضافه کرد: قرآن می‎فرماید یا نباید مسلمان باشید و یا اگر مسلمان هستید، باید مسلمان واقعی باشید، به طوری که دیگران از شما درس بگیرند.
وی با اشاره به اینکه در بخشی از انقلاب به خوبی عمل کردیم، یادآور شد: در مسائل سیاسی، بیداری اسلامی از موج بیداری ایران برخاسته، مقاومت لبنان و غزه از مقاومت ایران برخاسته، بنابراین در مسئله سیاست الگو شدیم، اما در اقتصاد، اخلاق و زندگی مشکلات جدی داریم که نتوانستیم الگو شویم.
* اسلام را به معنای واقعی در اقتصاد، زندگی و اخلاق ورود دهیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر اسلام را در سیاست اخلاق و زندگی وارد کنیم، می‎توانیم الگو شویم، ابراز داشت: همان طوری که اسلام را وارد سیاست و دفاع کردیم اگر اسلام وارد اقتصاد و اخلاق شود، معجزه خواهد شد.
رضایی گفت: معجزه عملی قرآن این بود که ملت عقب‎افتاده تاریخی «صحرای عربستان» که هیچ کسی آن را به حساب نمی‎آورد از آنها یک تمدن بزرگ ساخت که تمدن رم و عربستان را بلعید، بنابراین قرآن آمده و از این ملت چنان تمدنی بزرگ درست کرده است، بنابراین ایران که سابقه فرهنگی طولانی دارد، باید مانند عربستان معجزه کند.
وی متذکر شد: اسلام نباید لقلقه زبان باشد، بلکه باید به معنای واقعی اسلام را در اقتصاد، زندگی و اخلاق ورود دهیم و همه چیز را اسلامی کنیم.
* همان طوری که اسلام سیاسی مهم است اسلام اقتصادی نیز مهم است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان عنوان کرد: ما اسلام سیاسی و فردی را رعایت می‎کنیم، اما وقتی به اسلام اجتماعی می‎رسیم پایمان لنگ می‌زند، در صورتی که اسلام اجتماعی یعنی اقتصاد، زندگی و اخلاق، همان طوری که اسلام سیاسی مهم است، اسلام اقتصادی نیز مهم است، چراکه دین اسلام یک دین کامل و جامع است.
کد مطلب: 21079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *