۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۱

مرگ ۷۰ نفر براثر سیل در موزامبیک

بارش سنگین باران و جاری شدن سیل در کشور آفریقایی موازمبیک تاکنون حداقل ۷۰ کشته و ۱۵۰هزار نفر بی خانمان برجای گذاشته است.
به گزارش ایرنا؛ موسسه مدیریت بحران کشور موازمبیک روز چهارشنبه اعلام کرد از زمان شروع بارانهای فصلی در ماه اکتبر گذشته؛ مناطق جنوبی این کشور بیش از سایر مناطق دچار خسارت و آسیب شده اند.
مقامات مدیریت بحران کشور موازمبیک همچنین نسبت به وقوع بارش سنگین باران در مناطق مرکزی و شمالی این کشور هشدار داده اند.
به گفته آنان ؛ وقوع بارش سنگین باران دراین مناطق می تواند سبب بالاتر آمدن سطح سیلاب در مناطق جنوبی موزامبیک و افزایش دبی رودخانه های این کشور ازجمله رودخانه بزرگ ˈزامبزی ˈ شود.
گفته می شود در صورت بروز این اتفاق بیش از ۱۰۰ هزار نفر دیگر در موازمبیک بر اثر جاری شدن سیل آواره خواهند شد.
مقامات موزامبیک نگران هستند که در صورت بالاتر آمدن سطح رودخانه ها، مناطق جنوبی موزامبیک با مشکلات جدی همانند یک دهه پیش مواجه شوند.
درسال ۲۰۰۰ میلادی نیز بدنبال بارش های سیل آسا و جاری شدن سیل در جنوب موزامبیک در حدود ۸۰۰ نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شدند.
بانک جهانی متعهد شده است که ۵۰ میلیون دلار به کشور موازمبیک به منظور کمک به مناطق سیل زده پرداخت کند.
از زمان شروع بارانهای فصلی در ماه اکتبر گذشته تاکنون ؛ بخش هایی از مناطق شمال شرقی آفریقای جنوبی و هم مرز کشور موزامبیک نیز براثر جاری شدن سیل دچار خسارت شده اند.
در هفته های اخیر بیش از ده نفر بر اثر جاری شدن سیل و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در استان لیمپوپو واقع در شمال شرق آفریقای جنوبی کشته شده اند.
موزامبیک کشوری است در جنوب شرق آفریقا و واقع در کرانه اقیانوس هند و پایتخت آن شهر ˈماپوتوˈ است.
این کشور از شمال با تانزانیا، از شمال غرب با مالاوی و زامبیا، از غرب با زیمبابوه و از جنوب غرب با سوازیلند و آفریقای جنوبی همسایه ‌است.
کد مطلب: 21321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *