۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۰
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

دولت جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در کشور گفت: دولت باید در این قضیه به طور جدی ورود پیدا کند و تولیدکننده را مجاب کند که هزینه تولیداتش را پایین بیاورد
به گزارش فارس از شهرستان ساری سید محمد جعفری بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی در مرکز استان مازندران با اشاره به تشکیل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشور که حدود یک سال از آن زمان می‌گذرد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین معضل در جامعه مصرف‌کننده کشور عدم آشنایی افراد به حقوق‌شان است.
وی تصریح کرد: این سازمان یک تشکل مردمی است و مردم برای دراختیار قرار گرفتن کالای سالم نیاز است که با این سازمان همکاری مناسب داشته باشند.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور در ادامه تاکید کرد: برای در اختیار قراردادن کالای سالم به مصرف‌کننده این سازمان باید در کنار اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد تا با تفاهم مناسب کالای استاندارد در اختیار مشتریان که همان مصرف‌کنندگان است قرار دهد.
وی در ادامه از دریافت مجوز نشریه جدید توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد و گفت: این نشریه کار اطلاع‌رسانی و کانون اعتماد مردم خواهد بود و مردم می‌توانند با دریافت این نشریه اطلاعات دقیق از کالا‌های مناسب در کشور را دریافت کنند.
جعفری در ادامه از برگزاری اولین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کننده در مازندران خبر داد و بیان داشت: این همایش بین‌اللملی است و بر اساس برنامه‌ریزی قرار است معاون اول رئیس جمهور در این همایش حضور پیدا کند.
وی درباره دیگر جزئیات برگزاری همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در مازندران گفت: بیش از ۱۸۰ کارشناس ارشد و کارشناسان استان مازندران نیز در این همایش حضور پیدا می‌کنند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نیز در برگزاری این همایش به ما کمک می‌کنند.
این مسئول تاکید کرد: هدف از برگزاری این همایش مشخص کردن مسیر نظارت بر تولید، توزیع و مصرف کالا است.
این مسئول ادامه داد: با شروع این همایش دبیرخانه دائمی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشور تاسیس و چهار شاخصه اصلی کیفیت و خدمات پس از فروش، قیمت و میزان رضایت‌مندی مشتریان را با حضور در بین مصرف‌کنندگان ارزیابی و نسبت به معرفی آن در نشریه این سازمان اقدام می‌کند.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ادامه با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت کالا در کشور گفت: افزایش قیمت کالا به بهانه بالارفتن مواد اولیه نادرست است و تولیدکنندگان باید به سمتی بروند که هزینه تولید را کاهش دهند.
وی تاکید کرد: به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش حقوق نباید به قیمت کالاها اضافه شود و نیاز است دولت در این بخش ورود پیدا کند.
جعفری در ادامه با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در کشور گفت: دولت باید در این قضیه به طور جدی ورود پیدا کند و تولیدکننده را مجاب کند که هزینه تولیداتش را پایین بیاورد.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: در کشور ما مسائل اقتصادی با بحث سیاسی در ارتباط است.
وی در ادامه با اعلام اینکه سابقه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده در کشور کم است و این سازمان برای احقاق حقوق مصرف‌کننده در کشور نیاز به زمان دارد، گفت: در کشور مشکلات زیادی وجود دارد که باید ریشه‌ای حل شود و باید به صورت کارشناسی برای رفع مشکل مصرف‌کنندگان کار شود.
جعفری در پایان گفت: برای اینکه خیال مصرف‌کننده از بابت مصرف کالاها راحت باشد باید برند کالای مناسب را در کشور با برند مشخص و آرم مناسبی معرفی کنیم تا از تقلب و سوء‌استفاده در کشور جلوگیری شود.
کد مطلب: 21597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *