۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۶

علاقه‌مندی اوکراین به افزایش صادرات به ایران

اوکراین علاقه‌اش به گسترش صادرات غلات، شکر و محصولات لبنی و آغاز صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی به جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، نیکولای پریساژنوک، وزیر سیاستگذاری کشاورزی و مواد غذایی اوکراین در دیدار با اکبر قاسمی علی‌آبادی، سفیر ایران در اوکراین اعلام کرد: اوکراین هم‌چنین علاقه‌مند به تشکیل کارگروه کارشناسی اوکراین و ایران جهت حل و فصل مسائل بازرگانی دوجانبه است.
نیکولای پریساژنوک در آغاز این دیدار ضمن اشاره به روند ثابت افزایش تبادل تجاری دو کشور جهت گسترش روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.
او در این‌باره اظهار کرد: در سال ۲۰۱۲ ساختار صادرات اوکراین به ایران تغییر اساسی داشته است. در حال حاضر سهم محصولات کشاورزی و مواد غذایی در ساختار کشاورزی به ۶۴.۰۳ درصد رسیده که ۲۸ درصد بیش‌تر از سال ۲۰۱۱ است. در سال ۲۰۱۲ تبادل تجاری دو کشور ۱.۲۳۷ میلیارد دلار بوده و صادرات اوکراین با ۳.۸ درصد افزایش به ۱.۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است.
سفیر ایران در اوکراین نیز در این دیدار ضمن ارزیابی مثبت از گسترش مناسبات با اوکراین به ظرفیت‌های موجود جهت گسترش همکاری‌های دوجانبه اشاره نمود.
وی در این‌باره اظهار کرد: در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی تبادل تجاری ایران و اوکراین در بخش کشاورزی به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است و ما می‌توانیم این رقم را در یک سال به دو برابر و در دو سال به پنج برابر افزایش دهیم.
او در ادامه تشکیل کارگروه دوجانبه در زمینه همکاری‌های دوکشور در بخش کشاورزی را پیشنهاد کرد.
نیکولای پریساژنوک نیز اعلام کرد که اوکراین در حال حاضر علاقه‌مند به افزایش صادرات غلات، شکر و محصولات لبنی به بازار ایران است.
به گفته وی، اوکراین هم‌چنین علاقه‌مند به آغاز صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی به جمهوری اسلامی ایران است.
هم‌چنین طرف اوکراینی در این دیدار بر علاقه‌مندی خود برای واردات مواد پتروشیمی از ایران تاکید کرد.
پریساژنوک نیز برای تشکیل کارگروه کارشناسی اوکراین و ایران جهت حل و فصل مسائل بازرگانی دوجانبه اعلام آمادگی کرد.
به گفته وزیر سیاستگذاری کشاورزی و مواد غذایی اوکراین، این کارگروه می‌بایست اواخر فوریه تا اوایل مارس سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز کند.
کد مطلب: 21965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *