۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۸

۱۱۰ میلیارد دلار؛درآمد نفتي سال ۹۰

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از صادرات ۱۱۰میلیارد دلار نفت خام طی سال گذشته خبرداد.
به گزارش فارس به نقل از شرکت ملی نفت ایران احمد قلعه بانی گفت: هم اکنون این صنعت به مرحله ای از رشد و پیشرفت رسیده است که نه تنها در بخش تولید، بلکه در بخش های توسعه ای میادین نفتی از ظرفیت های داخل کشور در بخش های پیمانکاری، تجهیزات سازی و تولیدی استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بی‌ اثر خواندن محدودیت های اعمال شده علیه ایران از سوی کشورهای غربی گفت: خوشبختانه مجموعه صنعتگران داخلی و کارکنان صنعت نفت توانسته اند، تولید کشور را در بخش نفت و گاز به میزان مطلوب و قابل قبولی افزایش دهند و در بخش صادرات و ساخت تجهیزات نیز استفاده از ظرفیت های داخلی کشور سبب شده است باوجود تحریم ها و محدودیت ها، دستاوردهای خوبی برای کشور ایجاد شود.
وی اظهار کرد: از نظر ارزشی صنعت نفت در سال گذشته بیشترین میزان تولید و صادرات را داشته است به طوری که در سال ۱۳۹۰ شاخص ها در بخش بهره وری، سرمایه گذاری و تولید عدد خوبی را نشان می دهد.
به گفته قلعه‌بانی، در سال گذشته شاهد سرمایه گذاری ۲۲.۶ میلیارد دلاری در بخش بالادستی بودیم که نسبت به سال پیش از آن ۱۶.۷ میلیارد دلار از رشد داشته است.
وی افزود: در بخش تولید نیز با وجود محدودیت ها، موفق شدیم صادراتی معادل ۱۱۰ میلیارد دلار که بیشترین مبلغ صادرات در طول تاریخ شرکت ملی نفت ایران است را ثبت کردیم و در تولید گازوئیل و بنزین و فرآورده های نفتی هم به طور کلید به خودکفایی رسیدیم.
کد مطلب: 22096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *