۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۰

سلاح اتمی؛مزاحم آرامش روانی ملت‌ها

رئیس مجلس تاکید کرد که سلاح اتمی مزاحم آرامش روانی ملت‌هاست.
فارس: علی لاریجانی در حاشیه سفر دو روزه خود به پاکستان به منظور شرکت در نخستین مجمع پارلمانی اکو در یک نشست خبری در هتل ماریوت پایتخت این کشور به سؤالات مختلف خبرنگاران رسانه‌ها پاسخ داد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد فعالیت هسته‌ای ایران اظهار داشت: همه می‌دانند که ایران دنبال سلاح اتمی نیست و ما کشوری هستیم که همواره برای دیگران احترام قائلیم.
لاریجانی اضافه کرد: اگرچه ایران از موشک‌هایی برخوردار است اما این موشک‌ها سلاح‌های بازدارنده هستند و با وجود آنکه در حمله عراق به کشورمان بسیاری از کشورهای منطقه از صدام حمایت کردند ما از آنها انتقام نگرفتیم.
رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی با سلاح اتمی کلاً مخالف است و آن را مزاحم آرامش روانی جوامعی می‌دانیم اما مقصر اصلی زورگویانی هستند که وقتی آمریکا سلاح‌های اتمی تولید و از سلاح‌های هسته‌ای ضعیف شده در منطقه استفاده کرد اعتراض نکردند.
وی همچنین تصریح کرد: وقتی اسرائیل کلاهک هسته‌ای تولید کرد آمریکا او را تشویق کرد و همین کارها موجب گسترش سلاح هسته‌ای می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره آینده مذاکرات ۱+۵ درباره فعالیت هسته‌ای ایران نیز توضیح داد: ما در این مسئله با دو ژست از غربی‌ها مواجه‌ایم که یکی عملیاتی و در درون و یکی وجه‌سازی در برابر رسانه‌هاست.
لاریجانی گفت: آنها در داخل مجموعه کارشکنی می‌کنند اما در عرصه رسانه‌ای مدعی هستند که آماده مذاکره با ایران هستیم.
خبرنگاری از رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حمله نظامی به ایران از سوی آمریکا سؤال کرد که لاریجانی پاسخ داد:‌ تصور می‌کنم آمریکایی‌ها مختصر عقلی دارند که با آینده خودشان بازی نکنند.
وی افزود: چندی پیش برژینسکی گفته بود که آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند به ایران حمله کنند.
لاریجانی با طرح این سؤال که چرا باید کارهای سایر ملت‌ها به تأیید آمریکا و اسرائیل برسد، متذکر شد: اگر جمهوری اسلامی می‌خواست منطق آمریکا را بپذیرد انقلاب نمی‌کرد.
کد مطلب: 22700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *