۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۰

لنکرانی:چمران گزینه جبهه پایداری نیست

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: کاندیداتوری مهدی چمران در جبهه پایداری بررسی شد اما وی جزو گزینه های نهایی مورد انتخاب قرار نگرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در حاشیه همایش ۳۴ سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که نگران کننده است این است که وظایفی که مسئولین کشور در قوای سه گانه دارند به فراموشی سپرده شود.
سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به حضور مخلصانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مسئولین نیز دین خود را به مردم ادا کنند.
لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف جبهه پایداری با دولت در انتخابات آتی اظهار داشت: جبهه پایداری در انتخاب کاندیدای خود به شاخصه های مثبتی در بحث آرمان گرایی توجه دارد البته در کنار این، شاخصه های سلبی هم وجود دارد.
لنکرانی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه های سلبی جبهه پایداری این است که کسانی را که انتخاب می کند در شرایطی باشند که مورد سوء استفاده جریان فتنه و انحرافی قرار نگیرند طبیعتا بعضی از کاندیداهایی که درحال حاضر مطرح اند این نگرانی درباره آنان وجود دارد که مورد سوء استفاده ابزاری جریان هایی که با انقلاب زاویه دارند اعم از فتنه و انحراف، قرار بگیرند.
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه این کاندیداها مورد توجه این جبهه قرار نمی گیرند افزود: جبهه پایداری در حال بالندگی است البته ما توقع داریم این مسئله شتاب بیشتری بگیرد. تدوین اساس نامه، تشکیل شورای مرکزی جدید، تشکیل شاخه دانشجویی و جوانان جبهه، از موارد بالندگی جبهه پایداری است.
وی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا جبهه پایداری رایزنی را با سعید جلیلي انجام داده یا خیر اظهار داشت: با جلیلی در این باره صحبت کرده ایم.
سخنگوی جبهه پایداری همچنین در پاسخ به سوال درباره مطرح شدن مهدی چمران در این جبهه خاطرنشان کرد: کاندیداتوری چمران در جهبه پایداری بررسی شد اما وی جزو گزینه نهایی قرار نگرفت.
* لنکرانی: انقلاب به نیروهای منت گذار احتیاج ندارد/ برخی جام زهر آماده کرده اند
سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه انقلاب به نیروهای منت گذار احتیاج ندارد گفت: انقلاب اسلامی به یک بالندگی رسیده که فرزندانش بی منت کار می کنند و این مسیر را پیش می برند.
به گزارش مهر ، کامران باقری لنکرانی در همایش جبهه پایداری که عصر امروز پنجشنبه با شعار ۳۴ سال پایداری مقابل فتنه و انحراف در تهران برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سی و چهارمین سالگرد پیروزی اش هدف آفات بسیاری قرار گرفته است تصریح کرد: باید نسبت به این آفات هوشیار باشیم و اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهیم. چرا که ممکن است به این درخت تنومند صدماتی وارد شود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وعده الهی است و تا زمان ظهور امام زمان اقتدار خواهد یافت افزود:ما وظیفه داریم انقلاب را از این آفت حفظ کنیم.
باقری لنکرانی با اشاره به اینکه نگاه تلخ به آفات گذشته و رصد کردن آنها ما را آگاه می کند که چه خطراتی در کمین انقلاب است گفت: یکی از این آفات قداست زدایی است. ارتباط امت و رهبری همواره ارتباطی مقدس بوده اما بسیاری از افراد در جهت تقدس زدایی گام بر می دارند.
سخنگوی جبهه پایداری آفت دیگر را مردم گریزی خواند و گفت: مسئولین باید خدمت به مردم را اصل قرار دهند. متاسفانه این مردم گریزی آفتی شده و بسیاری راهشان را از این مسیر جدا کرده اند.
وزیر سابق بهداشت آفت دیگر را فراموش کردن تجربه های موفقی دانست که در طول انقلاب به وجود آمده است و اضافه کرد: در تحلیل ۳۴ سال انقلاب ما باید بدانیم در هر صحنه که توفیق داشته ایم آن صحنه ، صحنه ای بوده که نیروهای انقلابی در آن نقش داشته اند.
وی گفت: اگر کسانی بخواهند این نقش را انکار کنند و توقعات را جور دیگری تعبیر کنند خیانت در حق انقلاب کرده اند. تجربه انقلاب تجربه نیروهای مومن و انقلابی است.
باقری لنکرانی اضافه کرد: مسئولین بدانند اگر از نیروهای حزب اللهی خود را جدا کنند بزرگترین سرمایه خود را از دست داده اند. در همین رابطه فراموش کردن سرمایه نخبگان انقلابی یکی از این آفت ها است.
عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سرمایه بزرگی از نخبگان که در کار خود توانا هستند دارد گفت: نخبگان مومن را نباید فراموش کرد و در بسیاری از مواقع راهگشایی با حضور آنها ممکن است.
وی آفت دیگر را تلاش برای ضرورت سازی متوهمانه و زهر خوراندن به انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بعضی به جای آنکه مشکلات را حل کنند با دمیدن به مشکلات تلاش می کنند جام زهر بوجود آورند.
باقری لنکرانی ادامه داد: عده ای با سوءعملکرد داخلی این آفت را برای انقلاب بوجود آورده اند.
عضو جبهه پایداری آفت دیگری که در طول این ۳۴ سال به وجود آمده را ساده انگاری خواند و گفت: ساده انگاری باعث می شود در برابر مشکلات به جای تدبیر با جایگزینی و یا احساسی عمل کردن شانه خالی کنیم.
وی گفت خود محوری و محروم کردن خود و نظام از کار گروهی را آفت زیانباری دانست و ادامه داد: این آفت سبب می شود مسیر نورانی انقلاب دچار اختلال شود. نصرت الهی این انقلاب را حفظ می کند اما ما وظیفه داریم در این میدان دفاع مومنانه و بی منت نسبت به این انقلاب داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب به نیروهای منت گذار احتیاج ندارد گفت: انقلاب اسلامی به یک بالندگی رسیده که فرزندانش بی منت کار می کنند و این مسیر را پیش می برند.
باقری لنکرانی در پایان خاطرنشان کرد: جبهه پایداری در حال تدوین برنامه های دولت یازدهم است و تدوین این برنامه با مشارکت جمعی و گسترده نیروهای فرهنگی و علمی امکانپذیر است.
کد مطلب: 22925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *