۰
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۱

عسگراولادی: برای اداره کشور نمی توان آش شله قلمکار درست کرد

دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: دولت باید سلیقه فقاهت، ولایت و مرجعیت داشته باشد؛ نمی‌شود برای اداره کشور، آش شله قلمکار درست کنیم که این امر به نظرم زننده است.
ایلنا: حبیب الله عسگر اولادی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوه‌ای که در طی سال‌های گذشته برای اداره کشور استفاده شد، چقدر استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی موجود در جامعه در دولت آینده ضروری است؟ گفت: راجع به اینکه دولت وحدت ملی و اینکه بگوییم باید وحدت ملی ایجاد کنیم، باید بگویم ما وحدت ملی داریم.
وی با تأکید بر اینکه معتقدم باید دولت منتخب مردم در سال ۹۲، از همه صاحبان صلاحیت استفاده کند و نه صرفا سلیقه‌ها، گفت: در حال حاضر نیز گرفتار این هستیم که مقداری به سراغ سلیقه‌ها رفته‌ایم تا به سراغ صلاحیت‌ها و اکنون وضع کشور در دولت فعلی این گونه است.
عسگراولادی اضافه کرد: باید برای اداره کشور به سراغ صلاحیت‌ها رفته و از وابستگی‌ها دوری کنیم؛ ما دنبال دولتی هستیم که انشاالله با آمدن خود از همه صلاحیت‌های موجود در کشور استفاده کند و نه از وابستگی‌ها، اما متأسفانه در حال حاضر کسانی روی کارند که سعی دارند از وابستگی‌ها استفاده کنند، در حالی که جامعه ما استفاده از صلاحیت‌ها را می‌خواهد.
وی با اشاره به طرح دولت وحدت ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اداره کشور از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی، و با بیان اینکه بهتر است به جای تأکید بر استفاده از همه سلیقه‌ها، از همه صلاحیت‌ها استفاده کنیم، گفت: البته بنده معتقدم آیت الله هاشمی رفسنجانی وزن و شأنی دارد که باید گفت تاریخ جمهوری اسلامی را منهای هاشمی رفسنجانی نمی‌توانیم بنویسیم؛ چون ایشان مثل یک نخ تسبیح است، از زندان قبل از انقلاب تا فرماندهی کل قوا در زمان جنگ و تا رئیس مجلس، رئیس دولت، رئیس خبرگان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و... بوده و نمی‌شود این نخ تسبیح را برداریم و بگوییم می‌توانیم تاریخ بنویسیم؛ اما اینکه یک دولتی بیاوریم که هم مثل آقای ولایتی درون آن باشد و هم مثل آقای پزشکیان؛ یعنی دولتی دارای سلایق مختلف، این طور کار مردم پیش نمی‌رود، بلکه دولت باید سلیقه فقاهت، ولایت و مرجعیت داشته باشد؛ نمی‌شود برای اداره کشور، آش شله قلمکار درست کنیم که این امر به نظرم زننده است.
این فعال سیاسی تأکید کرد: این تصور که ما از همه سلیقه‌ها دولت درست کنیم، دولت مفیدی نخواهد بود، چون مردم ما مسلمان هستند و باید دولت کشور، با آهنگ رهبری و مراجع تقلید، کابینه‌اش را تشکیل دهد، نه اینکه ببیند نسل جوان چه سلیقه‌ای می‌پسندد.
کد مطلب: 23343
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *