۰
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۳

واکسن هپاتیت و آنفولانزا در هلال احمر موجود نیست

مسئول درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: واکسن هپاتیت B و آنفلوانزا تا زمانی که دولت بودجه اختصاص دهد و جمعیت هلال احمر در لیست معاونت سلامت کشور قرار گیرد، در این مرکز موجود نیست
فارس: حمیدرضا جوادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون حجاج یکی از محوری‌ترین وظایف معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی است که روزانه نزدیک به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر در بخش واکسیناسیون مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان پذیرش می‌شوند که به دلیل وضعیت اقتصادی موجود تنها واکسن مننژیت ویژه حجاج انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از این، واکسن مننژیت برای عتبات عالیات و مسافران کشورهای دیگر در این مرکز تزریق می‌شد که محدود به حجاج شده است، ادامه داد: واکسن هپاتیت B و آنفولانزا تا زمانی که دولت بودجه اختصاص دهد و جمعیت هلال احمر در لیست معاونت سلامت کشور قرار گیرد، در این مرکز موجود نیست.
مسئول درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: قدمت احداث بیمارستان صحرایی در اصفهان ۱۱ ساله است و نخستین بیمارستان سیار و صحرایی در سال ۸۰ در فولادشهر احداث شد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته شش مرحله برپایی بیمارستان صحرایی و BHCU در اصفهان داشتیم که در سال جاری یک مرحله در تیران و کرون برپا شد.
جوادی افزود: در سال ۹۰ سه مرحله بیمارستان صحرایی و سه دوره به صورت سامانه بهداشت به منظور درمان سرپایی راه‌اندازی شد.
وی یادآور شد: امسال به دلیل وقوع زلزله آذربایجان و اعزام تیم BHCU به این استان، برپایی بیمارستان صحرایی به یک مورد محدود شد.
مسئول درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان اذعان داشت: سال گذشته دوبار از سوی تهران دستورالعمل برپایی بیمارستان صحرایی و BHCU در اصفهان داده شد که به صورت منطقه‌ای و به غیر از آن به دلیل عملیاتی کردن مانورها، چهار مرحله هم به صورت استانی برگزار شد.
کد مطلب: 23405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *