۰
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۶

جزئیات جلسه واردکنندگان با بهمنی

با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل این جلسه برای حل مسائل ارزی پیش روی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید، رئیس کل بانک مرکزی مسائل و مشکلات را بررسی و قرار بر این شد که تدابیر لازم را برای تامین به موقع ارز از مرکز مبادلات ارزی به کار بندد.
مهر : یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز رئیس کل بانک مرکزی با واردکنندگان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقرر شد بانک مرکزی، ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید را هرچه سریعتر تامین کند.
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت که در جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات پیش روی واردکنندگان در دریافت ارز از مرکز مبادلات ارزی تشکیل شده بود، حضور داشت گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل این جلسه برای حل مسائل ارزی پیش روی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید، رئیس کل بانک مرکزی مسائل و مشکلات را بررسی و قرار بر این شد که تدابیر لازم را برای تامین به موقع ارز از مرکز مبادلات ارزی به کار بندد.
وی افزود: در واقع این جلسه، یک جلسه هماهنگی میان بانک مرکزی، مرکز مبادلات ارزی کشور و واردکنندگان بود تا با توجه به اینکه برخی واردکنندگان، بر سر دریافت ارز و تخصیص ارز از مرکز مبادلات ارزی مشکلاتی داشتند، بتوانند سریعتر به منابع ارزی برای رفع نیازهای کشور دسترسی پیدا کنند.
این مسئول تصریح کرد: قرار بر این شد که رئیس کل بانک مرکزی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده و مشکلات را حل و فصل کند.
وی اظهار داشت: جلسه عصر امروز به منظور تامین نیاز ارزی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید برگزار شده بود.
مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از ظهر امروز از برگزاری این جلسه خبرداده و اعلام کرده بود که به دستور رئیس‌جمهور، مقرر شد تا این جلسه برای رفع نیاز ارزی کشور برگزار شود و در آن رئیس کل بانک مرکزی تدابیر لازم را برای دسترسی سریع و آسان واردکنندگان به ارز مرکز مبادلات ارزی اتخاذ کند.
به گفته وی، همچنین در خصوص تامین ارز واردات ۵ میلیارد دلار کالای اساسی از هند نیز از سوی مرکز مبادلات ارزی، قرار است که در این جلسه بحث و بررسی شود.
در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان مرکز مبادلات ارزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی، مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از واردکنندگان حضور داشتند.
کد مطلب: 23531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *