۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۹

ولایتی:مهمترین نبرد دنیای امروز رسانه ای است

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به نقش رسانه ها تاکید کرد که مهمترین نبرد دنیای امروز نبرد رسانه ای است.
به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس که عصر امروز دوشنبه در سالن حوزه هنری برگزار شد با اشاره به افزایش نقش رسانه ها گفت: امروزه با شکل گیری روزنامه ها ، رادیو، تلویزیون و با استفاده از اینترنت و انواع امواج الکترونیکی به سرعت اخبار و اطلاعات از یک طرف به یک طرف دیگر می رود.
ولایتی مطبوعات را به عنوان رکن چهارم در زمان مشروطیت دانست و گفت: در دوران مشروطیت علاوه بر قوه مجریه، مقننه و قضاییه ، مطبوعات نیز به عنوان رکن چهارم شناخته می شد و این نشان دهنده اهمیت رسانه هاست.
وی با اشاره به سرمایه گذاری کشورهای غربی در استفاده از رسانه ها خاطرنشان کرد: با محاسبات تقریبی که انجام شده بیش از ۸۰ درصد منابع خبری توسط کشورهای غربی هدایت می شود و خبرگزاری سی ان ان وقتی در دهه ۸۰ راه اندازی شد در حوزه سینما کمپانی برادران واینر و در مجلات خبری ، مجله تایم را خریداری کرد و از این سه نهاد در جاههای مختلف به نفع خود استفاده می کرد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این رسانه ها از نظر اقتصادی سودده نیستند تصریح کرد: اینها این همه پول را هزینه می کنند تا در جاهای دیگر از آن استفاده کنند و حتی زمانی که دولت انگلیس در شرایط سخت اقتصادی قرار داشت رسانه های خود را حفظ کرده بود و پیام شکل گیری کودتای ۲۸ مرداد از طریق همین رادیوهای غربی بود.
وی در ادامه به نقش اشرف پهلوی در کودتای ۲۸ مرداد پرداخت و خاطرنشان کرد: اشرف پهلوی در یک کشتی در بریتانیا با شرکت مسئولان رده بالای آمریکایی و انگلیسی تدارک کودتای ۲۸ مرداد را فراهم کرد و از طریق رسانه ها باعث انجام عملیات کودتای ۲۸ مرداد شد.
ولایتی تصریح کرد: شاه خیلی ترسو بود و در زمان ۲۸ مرداد نگران بود که مبادا اتفاقی بیفتد که همان قدرت شاهی ای هم که دارد از دست برود ولی رسانه های غربی به شاه وعده دادند که وقتی ما اخبار ساعت ۱۲ شب را می گوییم در ابتدای خبر خواهیم گفت اکنون ساعت ۱۲ شب است و هنگامی که این اتفاق بیفتد یعنی کودتا موفق خواهد بود و از این طریق و با کمک رسانه موفق شدند کودتایی را رقم بزنند که سرنوشت کشور را ۲۵ سال به دست انگلیس و آمریکا داد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به دروغ بودن خبرپراکنی های رسانه های غربی گفت: آنها می گویند ما می خواهیم آگاهی برسانیم ولی بالاخره از این ابزار برای کودتا و به زنجیر کشیدن سرنوشت یک ملت استفاده کردند و به تعبیر حضرت امام وقتی که کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد امام فرمود شاه رفت، محمدرضا برگشت و نقش منفی رسانه یعنی همین.
وی با اشاره به اینکه در زمان شاه کسانی که در مورد حقیقت حرف می زدند ترور می شدند، تصریح کرد: محمد مسعود چون در مورد حقیقت می گفت ترور شد و یا کریم پور شیرازی مدیر روزنامه شورش توسط اشرف پهلوی و فرح پهلوی از زندان بیرون آورده شد و آنها نفت را بر روی او ریختند و او را آتش زدند زیرا حرف حق را می زد.
ولایتی در ادامه به نبرد موجود در نظام بین الملل اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی نبردی شکل گرفته توسط کسانی که منافع اشان را از دست داده اند و مهمترین آن نبرد جنگ رسانه ای است و تعداد آنها هر روز بیشتر می شود.
مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: کی و کجا این همه رسانه فارسی زبان وجود داشت؟ و در این صورت تکلیف ما بیشتر شده و باید از رسانه هایی که به نفع منافع ملی حرکت می کنند حمایت کنیم. رسانه هایی که تبلیغ دینی می کنند و در جهت منافع انقلاب گام بر می دارند نیازمند حمایت هستند.
وی در ادامه نیز به رسانه ها نیز توصیه کرد کیفیت خود را بالا ببرند و در جهت کمال گام بردارند.
کد مطلب: 24105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *