۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۹

رضایی:یارانه سبز برای کشاورزان پرداخت شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای کشاورزان یارانه سبز پرداخت شود تا مردم به ویژه زارعان راغب به کشت و زرع باشند.
فارس: محسن رضایی عصر امروز در دیدار مردم اردبیل در مسجد قدس این شهر اظهار داشت: این یارانه باید از ابتدای فصل کشت به کشاورزان پرداخت شود که قطعاً فرمول آن را که عدد مشخصی است بعداً اعلام می‌کنند تا براساس آن یارانه محاسبه شده و پرداخت شود.
یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بخشی از این یارانه باید با درصد پایین سود بانکی به کشاورزان پرداخت شود و نیمی دیگر نیز به صورت بلاعوض در اختیار آنها قرار گیرد که در حقیقت یک یارانه قرض‌الحسنه جبرانی باشد.
رضایی خاطر نشان کرد: ما تنها با تکیه بر توانمندی‌های خود به ویژه بخش کشاورزی می‌توانیم در مقابله با تحریم درخشش داشته باشیم و گر نه با اتکا به نفس و تحریم‌هایی که دشمن در این زمینه برای ما دست و پا کرده است، نمی‌توانیم به سلامت از مشکلات عبور کنیم.
فرمانده دوران دفاع مقدس با برشمردن نحوه توزیع این یارانه خاطر نشان کرد: بخشی از یارانه برای مکانیزه کردن بخش کشاورزی، بخش دیگر باید در مسایل پژوهشی و کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه کشاورزی، بخشی سهم بیمه کشاورزان، بخش دیگر به حوزه صنایع وابسته و تبدیلی اختصاص یافته و بخش دیگری نیز جذب بازاریابی در این حوزه شود.
وی مدعی شد: باید یارانه سبز از ابتدای سال آینده و حداقل تا اول شهریور ماه به اطلاع کشاورزان رسیده و پرداخت آن صورت بگیرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما باید به نحوی این یارانه را اطلاع‌رسانی و پرداخت کنیم تا خود زارع با روحیه مضاعف و امیدواری به کشت و زرع روی آورد.
رضایی بیان کرد: به جای آن که میلیاردها دلار درآمد کشور صرف خرید بی‌کیفیت محصولات خارجی شود ما از این طریق می‌توانیم صرفه‌جویی را در واردات انجام دهیم و جلوی بسیاری از واردات محصولات بی‌کیفیت کشاورزی گرفته شود.
این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود با اظهار تأسف از واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی با قیمت گزاف و خرید محصولات داخلی با قیمت ارزان یادآور شد: این امر قطعاً صدمه‌ای را به حوزه کشاورزی وارد می‌کند.
رضایی گفت: ما تنها با دوپینگ ارزی یعنی افزایش قیمت کالاهای داخلی و ارزان خریدن کالاهای خارجی می‌توانیم تعادلی را در این زمینه ایجاد کرده و به درآمدزایی و اشتغال کمک کنیم.
اقتصاددان برجسته افزود: این نهایت ظلم برای کشاورز اردبیلی است که محصول گندم و سیب‌زمینی خود را دولت با قیمت نازل بخرد اما بخواهد با قیمت چندین برابری محصول خارجی را وارد بازار کند.
رضایی تصریح کرد:‌ در مرحله دوم کشاورز ما باید سهام‌دار سود محصول تولید شده خود باشد تا بتواند از این طریق بخشی از نیاز خود را تأمین کند.
وی اضافه کرد:‌ تا زمانی که کشاورز ما نتواند سود واقعی محصول خود را داشته باشد و از آن بهره بگیرد، محال امر است که رغبت و علاقه‌ای به امر تولید داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: باید بنگاه‌ها و تعاونی‌هایی شکل بگیرد تا این سود را بین زارعان به مانند تعاونی پسته رفسنجان توزیع کند تا تولیدکننده ما در مزرعه و بازار امیدوار به تولید بیشتر بوده و از سود نهایی محصول خود نیز بهره ببرد.
رضایی در ادامه بیان کرد:‌ این حرکت سبب می‌شود تا جوان ما راغب به کشاورزی باشد و بیشتر وقت خود را در مزرعه سپری کند.
پیشنهاد می‌کنیم دولت گندم را سال آینده ۹۰۰ تومان بخرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما باید به جوانان این کشور شخصیت بدهیم چرا که این جوانان درس آموخته مکتب انقلاب و لشکر عاشورایی هستند که در آن باکری ایثارگری می‌کند و با تمام توان در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب حاضر می‌شود.
این استاد دانشگاه گفت: ‌به دلیل آن که به جوانان اهمیت دادند امروز شخصیتی همچون باکری شهره آفاق شده و به یقین جوانان امروز ما کم از چنین شخصیت‌هایی ندارند که به خوبی می‌توانند در جبهه تحریم نیز بر دشمن غلبه کنند به مانند مقطعی که در جنگ هشت ساله دشمن را به تسلیم واداشتند.
وی سومین مسئله را مسئله قیمت‌گذاری در بخش کشاورزی و کالاهای اساسی به شکل عادلانه توصیف کرد و گفت: اگر از بنده سئوال کنند گندم سال آینده با چه قیمتی خرید شود، اعلام می‌کنم حداقل با قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان باید گندم را خریداری کنیم چرا که تورم و افزایش قیمت‌ها سبب شده ارزش رقم خریداری شده در سال‌های اخیر پایین بیاید.
رضایی افزود: ۴۵ هزار تومان یارانه مردم قطعاً امروز ارزشی حدود ۱۵ هزار تومان دارد چرا که دو سوم اعتبار این پول آب رفته است.
وی تصریح کرد:‌ ما برای گذر از تحریم‌ها و خنثی کردن این عرصه باید در میدان جنگ تمام عیار حاضر باشیم و سعی کنیم همان‌گونه که در دفاع مقدس بر دشمن غلبه کردیم در این عرصه نیز دشمن را به شکست وادار کنیم.
کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:‌ قطعاً با این حرکت‌ها دشمنان هیچ نتیجه از تبلیغ منفی علیه جمهوری اسلامی ایران نمی‌گیرند و در سال‌های آینده این ملت ایران است که با درخشش در حوزه اقتصاد تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنند.
وی اضافه کرد: ما امروز ثروت عظیم و بالاتری از نفت داریم و آن ثروت جوانان ما است که امروز صدها فارغ‌التحصیل فوق‌ لیسانس و دکترا را در این استان داریم که مستعد کار هستند ولی فضای کار برای آنها وجود ندارد.
رضایی در پایان بیان کرد: بنده به اردبیل عشق می‌ورزم چرا که قیام تاریخی مردم این دیار و شهدایی که تقدیم این سرزمین کردند هرگز از خاطره‌ها فراموش نمی‌شود.
کد مطلب: 24109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *