۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۳

شجونی: خار و خاشاک احمدی‎نژاد را گرفتار کردند

یك وقتی احمدی‌نژاد به برخی‌ها خار و خاشاک گفت ولی در حال حاضر خار و خاشاک دور خودش گرفتارش کرده‌اند. باید همیشه به این توجه داشت که می‌گویند هر کسی را ملامت کنید به‌‌ همان بلا گرفتار می‌شوید. احمدی‌نژاد خدمت زیادی کرده است ولی در کارنامه‌اش نمره منفی هم دارد.
روزنامه قانون - عکسی روی دیوار است که یک طرف سید حسن نصر ا... و طرف دیگر حجت الاسلام جعفر شجونی از چهره‌های شاخص آن هستند. این عکس روی دیوار اتاق جعفر شجونی است، کسی که وقتی از مبارزاتش در راه اسلام سخن می‌گوید آنچنان با آب و تاب تعریف می‌کند که انگار اگر بار دیگر سال هزار و سیصد و یازده در فومن چشم به جهان بگشاید باز هم جا پای‌‌ همان قدما می‌گذارد. او خود را فدای نواب صفوی و امام خمینی(س) می‌نامد.
حجت الاسلام شجونی که از طرفداران سرسخت احمدی‌نژاد بود مي گويد، حوادث اخیر مجلس وی را از برخی سران دلچرکین کرده است و در قسمتی از مصاحبه با تعصب روی انقلاب و رهبری می‌گوید: «سی سال است مسئولان قصد دارند مملکت را سرنگون کنند ولی مردم نمی‌گذارند». من که از ویژگی‌های اخلاقی وي خبر دار بودم گفت‌و‌گو را بااین سوال آغاز کرده‌ام:
اگر از گذشته می‌دانستید که احتمال به وقوع پیوستن اتفاق‌هایی که در حال حاضر در کشور شاهد هستیم اعم از فساد اخلاقی، اقتصادی و بداخلاقی‌های سیاسی وجود دارد باز هم عمر خود را در مسیر مبارزه صرف می‌کردید؟
در پاسخ به این سوال باید با صراحت اعلام کنم بله. چرا که انسان به وظیفه عمل می‌کند نه به نتیجه و این برخاسته از این خصلت آدمی است که انسان وجوامع قابل تغییر هستند. باید به این نکته اشاره کنم که دو چیز آدم را در وسط جهنم‌‌ رها می‌کند، اول پول ودیگری شهوت است. اگر بخواهم سخنانم را برای شما روشن‌تر کنم باید به زندانی‌هایی که در حال حاضر در بند هستند اشاره کنم، برای میلیارد‌ها پولی که کلاهبرداری کردند، جزای کار این افراد این است در بند هستند.
با توجه به اینکه شما از مبارزان ریشه دار قبل از انقلاب هستید، آیا این‌گونه فساد‌های اخلاقی یا اقتصادی در زمان طاغوت نیز وجود داشت؟
آری، در زمان شاه نیز از این اختلاس‌ها می‌شد. برای مثال همین کلانتری که در پاسداران در حال استفاده است، زمانی نامش مهمانداری نخست وزیری بود. شاه یک تیمسار را که مسئول بازسازی در ارتش بود و با همین واسطه کلی سرمایه به جیب زده بود هنگامی که از اختلاس‌های وی با خبر شد این مکان را از وی گرفت وتصرف کرد و در حال حاضر به کلانتری پاسداران تبدیل شده است. پس به این نتیجه می‌رسیم که در هر زمانی شیطان برای مال دنیا و شهوت انسان را فریب می‌دهد.
با توجه به سخنان شما به این نتیجه می‌رسیم که دستگاه قضايی رژیم سابق نیز با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کرد؟
بله در زمان شاه نیز بازرسانی بودند که رسیدگی می‌کردند درحالی که بعضی‌ها وجدان داشتند بعضی‌ها نیز نداشتند. ولی چون خود سران تمام حواسشان به خارج بود و پول‌هایشان را به خارج از کشور می‌فرستادند این بي‌توجهي به مسائل و پول خواهی روی پایین دست‌ها نیز تاثیر گذاشته بودند. در زمان شاه حواس همه مسئولان خارج از کشور بود وهمه در خارج از کشور حساب داشتند ولی در جمهوری اسلامی اینگونه افراد مقداری از ترس اینکه آبرویشان برود یا اینکه شما روزنامه‌ها رسوایشان کنید، می‌ترسند. در حال حاضر نیز برخی ها به قانون و مقررات عمل نمی‌کنند و این در حالی است که قانون دست وپای آن‌ها را بسته است و فشار خون خیلی‌ها را بالا برده است. باید اشاره کنم در همه جا زیر ميزی وجود دارد. برای مثال با اینکه سپاه و تمام نیرو‌های مسلح ما پاک ومطهرند ولی ما آدم‌هایی را سراغ داریم که با ارتش و سپاه معامله می‌کنند و برای واردات وسایل هواپیما و از این قبیل دیگر مجبورند مسئول خریدی داشته باشند و این مسئول خرید با فروشنده زد وبند کند.
از این قضایا که گذر کنیم در انتخابات‌ شما از طرفداران سر سخت آقاي احمدی‌نژاد بودید. با توجه به حوادثي که در دولت نهم و دهم به وقوع پیوست با زهم بر سر مواضع خود هستید؟
توجه داشته باشید که آقای احمدی‌نژاد به آرمان امام (س) خیانت نکرد بلکه خدمت کرده است و به آنجا نرسیده است تا بلایي که سر بنی صدر آمد سر وی بیاید. بنده همه جا از خدمات دولت از قبیل همین مسکن مهر، جاده‌ها و غیره نام‌برده‌ام و باید بگویم که من طرفدار احمدی‌نژاد بودم و شاید ۱۰ استان برای سخنرانی‌اش رفتم. هر جایی که فائزه هاشمی و مجید انصاری و حسین مرعشی رفته بودند و خرابکاری کرده بودند من فردا بعد از ظهر آنجا حضور پیدا کردم و از احمدی‌نژاد دفاع کردم این در حالی است که بار‌ها به احمدی‌نژاد گفتم آقای رئیس جمهور ما براي هدفمان وارد ميدان شده ايم. ما یک عمر زندان رفتیم برای هدف‌مان جنگیدیم. بنده یک‌بار برای نواب صفوی زندان رفتم ولی بیست وچهار بار برای اعلامیه امام به زندان رفتم و شکنجه و محاکمه شدم. دلیلش هم این بود که شاه فرار کند و امام بیاید. ما به دنبال انقلاب‌مان هستیم واز آن دفاع می‌کنیم.
به نظر شما علت اين‌كه هنوز هم مردم پشت نظام و انقلاب و ولایت ایستاده‌اند چیست؟
شما از مردمی که در بیست ودوم بهمن امسال به خیابان آمدند سوال کنید این‌هایی که صاحبان این انقلاب هستند. من می‌گویم که ۳۰ سال است مسئولان ما می‌خواهند مملکت را واژگون کنند ولی مردم نمی‌گذارند. مردم ولی امرهستند وبا چنگ ودندان این نظام را حفظ کردند. در راهپیمایی اخیر شما می‌بینید که تمامی مردم از همه قشر برای پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه حضور پیدا کردند واین نشانگر این است که این مردم این نظام را حفظ می‌کنند.
ولی متاسفانه ما شاهد این هستیم که برخی از مسئولان وچهره‌های سیاسی در راهپیمایی حضور ندارند به نظر شما این اقدامات بر‌خاسته از چه دیدگاهی است؟
شما ببینید همه قشر مردم هستند ولی از سویی برخی مسئولانی که دائم می‌گویند امام، امام، امام حضور پیدا نمی‌کنند. باید پرسید این‌ها حرف است ولی عمل کجاست؟ اگر به امام اعتقاد دارید چرا به فرمایشاتش عمل نمی‌کنید؟ چرا در جماران جا خوش کردید و هیچ به فرمایشات امام (س) گوش نمی‌دهید؟ مگر امام این همه از ولایت فقیه صحبت نکردند، چرا شما می‌گویید ما عقیده‌ای نداریم؟ چرا با توجه به تاکید امام بر روز قدس ونماز جمعه شما حضور پیدا نمی‌کنید؟ پس معلوم است یک مرض و حسدی در خون شما وجود دارد. رهبر فرزانه انقلاب شب و روز در حال غصه خوردن برای کشور است. دایم ایشان نصیحت می‌کنند و سخنرانی‌هایی می‌کنند که در آن خاضعانه، خاشعانه و دلسوزانه از مسئولان درخواست می‌کنند در صورتی‌که در گذشته این‌گونه نبود. در همین زمینه بگذارید خاطره‌ای برایتان از یک سرهنگ بازنشسته رژیم سابق بگویم، وی به دفتر ما آمده بود و می‌گفت: من این مملکت را عجیب وغریب می‌بینم. از وی دلیل حرف‌هایش را پرسیدم، وی نیز پاسخ داد: در آن زمان ما یک مسئول شهربانی دايم‌الخمر داشتیم و مجبور بودیم در فصل بهار ازشهربانی کرمانشاه تا طاق بسطان را قرق کنیم تا او با همسرش به اسب سواری بپردازد. در آخر شب و بعد از مهمانی‌های آن چنانی مست می‌افتاد روی زمین و باید جمعش می‌کردیم، چرا؟ برای اینکه از فامیل‌های شاه بودند. حالا من دارم می‌شنوم رهبر یک مملکت می‌گوید خاشعانه تقاضا دارم و خواهش می‌کنم این یعنی چه؟ این در حالی است که ما در زمان قدیم اصلا خواهش نشنیده بودیم. حال باید پرسید که ما چه دردی داریم که از این رهبر فرزانه انقلاب قدردانی نمی‌کنیم و ما چه طلبی از این نظام و انقلاب داریم.
چرا وحدت قوا محقق نمی شود؟
یك وقتی احمدی‌نژاد به برخی‌ها خار و خاشاک گفت ولی در حال حاضر خار و خاشاک دور خودش گرفتارش کرده‌اند. باید همیشه به این توجه داشت که می‌گویند هر کسی را ملامت کنید به‌‌ همان بلا گرفتار می‌شوید. احمدی‌نژاد خدمت زیادی کرده است ولی در کارنامه‌اش نمره منفی هم دارد که یکی از آن‌ها همین اخلاق است. باید توجه داشت که بهترین حرف را حضرت آقا زدند و من روز اول در مصاحبه‌ای گفتم که این استیضاح غلط بود وآیا باید وزیر را استیضاح کنند برای شخصی مثل مرتضوی! از سوی دیگر هم باید اشاره کنم که این بحث مخرب بود، هم از طرف احمدی‌نژاد هم از طرف رئیس مجلس ولی همیشه شروع کننده، مقصر است. بنده هرگز آرزوی شکست امثال احمدی‌نژاد را ندارم ولی این کار‌ها درشأن نظام نبود. دراین مدت زمان و بعد از حوادث مجلس بنده به استان‌های فراوانی سفر کردم وبا مردم ملاقات داشتم متاسفانه همه مردم اعم از خانواده شهید و پاسدار و بسیجی همه ناراحت بودند ولی به احترام رهبر هیچ چیز نگفتند. من در اینجا تاکید می‌کنم که اصل این کار قبیح است.
باتوجه به فرمایشات رهبری نظر شما درباره اتفاقاتی که در قم و علیه رئیس مجلس افتاد چیست؟
من موافق نیستم که لنگه کفش یا مهر به سمت رئیس یک قوه پرتاب کنند. به عقیده من یک این اعمال، عکس العمل مردم در جواب کار مسئولان است و به آن‌ها می‌گویند شماروسای قوای کشورهستید و چرا باید دل رهبر را خون کنید بنابراین آن‌ها نیز راه می‌افتند و دست به این اقدامات می‌زنند.
آیا دست نهانی در پس این اقدامات نبود؟
در پاسخ به این سوال به شما می‌گویم، پرونده سازی در این‌باره خوب نیست.
به نظر شما اگر نقش آفرینی مقام معظم رهبری نبود این روند تا کجا پیش می‌رفت؟
البته که نباید از نقش رهبری گذر کرد. ایشان از دور می‌بینند و مصلحت اندیشی می‌کنند ومی‌گویند، من در حال حاضر نصیحت می‌کنم و این یعنی اگر لازم نیز باشد فردا تنبیه خواهم کرد. شیخ حسن صانعی یک بار برای ما تعریف می‌کرد، و می‌گفت: زمانی پیش امام بودیم بنی صدر با وضع ظاهری نامناسبی آمد. ما خدمت امام (س) عارض شدیم، شما با این جلال و جبروت باید رئیس مهورتان شخصی مثل بنی صدر باشد؟ امام نیز دست‌شان را به حالت رد بالا آوردند وگفتند با یک اشاره می‌رود وبیرونش می‌کنيم. در همین حال بنده در مجلس اظهاراتی را بر ضد بنی صدر داشتم که عکس لعمل‌های فراوانی را در قبال آن سخنرانی وکلای مجلس از خودشان نشان دادند ولی دوروز بعد شاهد آن بودیم که امام بنی صدر را عزل کرد. این گمانه زنی‌های من در اکثر اوقات کارساز بوده است.
گمانه‌زنی‌های شما در رابطه با اوضاع حال حاضر کشور چیست؟
من بار‌ها اشاره کرده‌ام که در حال حاضر با توجه به اینکه ایران به‌ام القرای جهان اسلام تبدیل شده است صلاح نیست که تغییر و تحول عظیمی در ایران صورت بگیرد. باید ما به جای تعویض احمدی‌نژاد آن را تعمیر و نگهداری کنیم تا این چند ماهه نیز بگذرد و در این آخر عمر دولت این مسائل را بزرگ کردن درست نیست. باید بی‌سر و صدا تحمل کنیم تا عمر دولت تمام شود.
به نظر شما در انتخابات آینده چه گروهی باید سر کار بیاید؟
ما معتقدیم که باید کسی بیاید که به تمام معنا ولایی باشد و مملکت را پیش ببرد.

کد مطلب: 24113
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *