۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۱

تلاش فراکسیون رهروان برای رسیدن به کاندیدای واحد

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تلاش برای رسیدن به کاندیدای واحد با محوریت همه اصولگرایان به خصوص جامعتین را یکی از نتایج جلسه امروز مجمع عمومی این کمیسیون عنوان و اظهار کرد که در همین راستا کمیته‌ای مامور تعیین شاخصه‌های کاندیداهای مطلوب شده است.
ایسنا: کاظم جلالی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج جلسه امروز مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: جلسه مجمع عمومی امروز کمیسیون رهروان ولایت با مشارکت اکثریت قاطع اعضا تشکیل شد که عمده بحث آن در مورد چگونگی ورود این فراکسیون در انتخابات ریاست جمهوری بود.
وی با بیان این که در این جلسه حدود ۳۰ نفر از اعضای این کمیسیون نقطه نظرات خود را مطرح کرده‌اند، گفت: نقطه نظرات اعضای فراکسیون در مورد مساله کلی انتخابات بود که برخی از اعضا نیز از مصادیق نام می‌بردند که بنده مدام تذکر می‌دادم که این جلسه مربوط به مصادیق نیست بلکه بحث بر روی تعیین سازوکاری برای رسیدن به کاندیدای مطولب است.
رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه درباره جمع‌بندی نهایی فراکسیون در جلسه مجمع عمومی‌اش گفت: اولین جمع‌بندی بر این اساس شد که در انتخابات آینده ریاست جمهوری شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به یک سازوکار تعاملی با کاندیداها دست پیدا کند تا در نهایت بتواند کاندیدای موردنظر فراکسیون را تعیین کند.
جلالی افزود: از طرف دیگر بر این موضوع تاکید شد که تلاش فراکسیون رسیدن به کاندیدای واحد در مجموعه اصولگرایان با محوریت همه اصولگرایان به خصوص جامعتین است.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد کسانی که به عنوان رجل سیاسی و مذهبی از نظر فراکسیون شناخته می‌شوند در جلسه مجمع عمومی حضور پیدا کنند و برنامه‌های مدنظر خود را برای نمایندگان توضیح دهند و اعضای فراکسیون نیز با آن‌ها تبادل‌نظر خواهند داشت تا درخصوص چگونگی اداره کشور و چالش‌های پیش‌رو نظرات را جویا شوند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: طبیعتا بعد از ارائه این افراد که به عنوان رجل سیاسی و مذهبی از نظر فراکسیون شناخته می‌شوند، فراکسیون تصمیم‌گیری خواهد کرد.
جلالی توضیح داد: در مرحله آخر در داخل فراکسیون از بین کاندیداهای دارای صلاحیت رای‌گیری می‌شود و فردی که توانست رای اکثریت فراکسیون را به دست بیاورد، مجموعه فراکسیون او را به عنوان کاندیدا معرفی کرده و از آن حمایت می‌کند.
او تاکید کرد: هم‌چنین در این جلسه اعضای فراکسیون بر حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند که با این هدف که بتوانند مشارکت حداکثری را در داخل کشور شاهد باشند. طبیعتا مشارکت حداکثری می‌تواند در شرایط فعلی برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات موثر باشد.
رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت یادآور شد که در این جلسه نمایندگان و یا اعضای فراکسیون نقطه نظرات خود را در مورد اضلاع مختلف شرکت کننده در انتخابات اعم از اصلاح‌طلبان، دولتی‌ها،‌ مستقل‌ها و جریان اصولگرایی ذکر کرده و تحلیل خود را ارائه کردند.
جلالی خاطرنشان کرد: در این جلسه برخی از نمایندگان بر لزوم وجود شاخص‌های یک رییس جمهور مطلوب در زمان فعلی تاکید کردند و براین اساس قرار شد کمیته‌ای مامور تنظیم شاخصه‌های کاندیدای مطلوب در شرایط فعلی اقتصادی باشد.
وی گفت: این شاخصه‌ها متشکل از شاخصه‌هایی هم‌چون پیروی از رهبری، داشتن توان اداره کشور در شرایط حساس سیاسی و اقتصادی و هم‌چنین تعامل‌پذیر بودن است.
او هم‌چنین گفت که تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر فراکسیون به جمع‌بندی نهایی در مورد مصادیق دست پیدا کند و کاندیدای مورد نظر خود را معرفی کند.
رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به این پرسش که حضور برخی از اعضای فراکسیون در جلسات انتخاباتی با نامزدهای بالقوه دیگر هم‌چون قالیباف نشان‌دهنده انشقاق در فراکسیون است، نظر شما در این رابطه چیست؟‌ گفت: انشقاقی در فراکسیون اصولگرایان وجود ندارد بلکه اعضا برای شنیدن نقطه نظرات کاندیداها حتی ممکن است در جلساتی حضور پیدا کنند که این دلیل به انشقاق نیست.
وی گفت: طبیعتا فراکسیون تلاش می‌کند تا از این به بعد جلسات در غالب فراکسیون انجام شود و کاندیداها برنامه‌های خود را در فراکسیون اعلام کنند. موضوعی که مورد پذیرش اعضای فراکسیون نیز در جلسه امروز مجمع عمومی قرار گرفت.
کد مطلب: 24214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *