; ?>; ?> مجلس واردات پورشه را بررسی می‌کند - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۲

مجلس واردات پورشه را بررسی می‌کند

ورود مجلس به مسائل مختلف به دو صورت انجام می گیرد. در بعضی حوزه ها اگر تخلفی مشاهده شود مجلس در آن دخالت می کند. اما بعضی مسائل هم هستند که مجلس نظارت مستمر بر آنها دارد. واردات و صادرات نیز از قسم اول هستند و در صورت مشاهده تخلف، مجلس و نمایندگان برای رسیدگی به موضوع وارد ماجرا می شوند.
فردا: چند روز پيش خبري مبني بر واردات ۵۰۰ پورشه به كشور توسط فردي نامشخص و با ارزهايي بدون منشا مشخص، در رسانه‌ها منعكس شد كه بازخورد بسياري در پي داشت. در آن برهه زماني اين سوال پيش آمد كه در شرايط دشوار اقتصادي و با وجود محدوديت‌هاي شديد وارداتي كه از سوي دولت وضع شده‌ چه كسي مي‌تواند دست به واردات انبوه خودروهاي لوكس بزند و اینکه این خودروها با کدام نرخ ارز وارد کشور شده نیز جای سوال داشت.
در چنين شرايطي كه ارز دولتي و حتي مبادله‌اي حتي به سختي به دست نيازمندان واقعي آن، كه توليدكنندگان و صاحبان بنگاه‌هاي صنعتي هستند مي‌رسند دست‌يابي عده‌اي براي واردات «پورشه» آن هم به تعداد بالا تاسف‌انگيز به نظر مي‌رسد.
در همین خصوص، محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «فردا» اعلام کرد که در صورت اثبات تخلف در زمینه واردات این خودروها، اقدامات لازم انجام خواهد شد و در صورت نیز با متخلفین برخورد می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای بررسی موضوع، مجلس نیز وارد عمل شده یا خیر گفت: مجلس حتما در موضوع واردات این خودروها دخالت می کند و بعد از بررسی جوانب، نتیجه را اعلام خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: موضوع باید به صورت دقیق بررسی شود. اگر ثبت سفارش این خودروها برای سال گذشته و پیش از مرداد ماه امسال باشد، واردات آنها مورد اشکال نیست، اما اگر ثبت سفارش آنها بعد از مرداد ماه صورت گرفته باشد، تخلف صورت گرفته و باید به آن رسیدگی شود.
رئیس کمیسیون اصل نود همچنین افزود: ورود مجلس به مسائل مختلف به دو صورت انجام می گیرد. در بعضی حوزه ها اگر تخلفی مشاهده شود مجلس در آن دخالت می کند. اما بعضی مسائل هم هستند که مجلس نظارت مستمر بر آنها دارد. واردات و صادرات نیز از قسم اول هستند و در صورت مشاهده تخلف، مجلس و نمایندگان برای رسیدگی به موضوع وارد ماجرا می شوند.
پور مختار در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه همه کارهای دولت باید بر اساس قانون انجام گیرد، گفت: در موضوع واردات پورشه ها دولت باید بر اساس قانون اقدامات لازم را انجام داده باشد. اگر غیر از این باشد نمایندگان مسئله را پیگیری خواهند کرد.
کد مطلب: 24250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *