۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۳
احمدی‌نژاد:

ایران و پاکستان با نگاه راهبردی در کنار هم هستند

روسای جمهور ایران و پاکستان با اشاره به روابط برادرانه و نزدیک دو کشور بر همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های عظیم یکدیگر در راستای منافع دو ملت و ملت‌های منطقه تأکید کرد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود با بیان اینکه دشمنان زیادی در مسیر گسترش روابط دو ملت وجود دارد، اظهار داشت: ایران و پاکستان با نگاه راهبردی در کنار هم بوده و خواهند بود.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: حتی اگر همسایه و برادر دینی هم نبودیم، باید کنار هم باشیم، چون همیشه رابطه و همکاری بهتر از تقابل است و بدخواهان همواره از فاصله میان ملت‌ها استفاده می‌کند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ایران و پاکستان از رابطه برادری و منافع و دشمنان مشترک برخوردار هستند، اظهار داشت: بی‌تردید اگر در کنار هم ظرفیت‌های خود را هم‌افزا کنیم بر همه موانع و دشمنی‌ها غلبه کرده و سرعت پیشرفت خود را افزایش خواهیم داد.
رییس جمهور همچنین احداث خط لوله گاز بین ایران و پاکستان را حادثه و رخداد بزرگ و مهمی دانست و گفت: احداث این خط لوله به نفع دو کشور و کشورهای منطقه‌ است.
رییس جمهور پاکستان نیز در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط برادرانه بین دو کشور تأکید کرد و گفت: به رغم اراده همه کسانی که قصد دارند روابط تهران – اسلام‌آباد را تخریب کنند و در مسیر همکاری‌هایمان مانع ایجاد کنند، امروز اعتماد و روابط مستحکمی بین دو کشور برقرار است و پاکستان مصمم است با قوت در مسیر گسترش روابط خود با ایران در تمام عرصه‌ها گام بردارد.
وی با اشاره به اینکه صبر و استقامت ملت ایران در مقابل فشارهای دشمنان نتایج مثبتی داشته است، اظهار داشت: با استقامت ملت ایران تفکر جدیدی در میان ملت‌های جهان بوجود آمده که باید به ایران احترام بگذارند.
آصف علی زرداری با تأکید بر فعال کردن تمام ظرفیت‌های همکاری میان تهران - اسلام‌آباد، خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان از منابع و ظرفیت‌های زیادی برخوردار هستند که اگر در کنار هم قرار گیرد، می‌تواند ظرفیت عظیمی در راستای تأمین منافع دو ملت‌ باشد.
رییس جمهور پاکستان تأکید کرد: راه دیگری جز همکاری و برادری بین دو کشور وجود ندارد و در کنار یکدیگر می‌توانیم در راستای تحقق اهداف و آرزوهای ملت‌های خود حرکت کنیم.
کد مطلب: 24325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *