۰
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰

مرد شیشه‌ای همسرش را به آتش کشید

مرد شیشه‌ای که با ریختن بنزین روی همسرش او را کشته بود پس از گذشت فرزاندانش، از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شد.
قانون: اواسط خرداد ماه امسال دختر «هاجر» برای گرفتن کتاب به خانه همسایه‌شان رفته بود که یکدفعه صدایی از طرف خانه خودشان شنید. صدای مادرش از خانه آن‌ها می‌آمد که فریاد می‌زد «سوختم، سوختم». در خانه قفل بود و کسی نمی‌توانست داخل شود. به همین خاطر با کمک همسایه‌ها در را شکستند و بدن سوخته هاجر ۴۴ ساله را به بیمارستان رساندند. سوختگی خیلی شدید بود و هاجر نتوانست تحمل کند و چند روز بعد فوت کرد. هاجر در این مدت تنها توانسته بود بگوید که شوهر ۵۳ ساله‌اش عباس روی او بنزین ریخته و او را کشته است. با فوت هاجر و اظهارات قبل از مرگ او اقدامات برای دستگیری عباس انجام شد. تا اين‌كه ماموران توانستند او را كه فرار کرده بود در قم پیدا و دستگیر کنند.
او در اعترافات اولیه‌اش به ریختن بنزین و آتش زدن زنش اعتراف کرد و در جواب این سوال که چرا به قم رفته بود ،گفت: «من برای توبه و کمک گرفتن از خدا به آنجا رفته بودم و قصدم فرار نبودظ»
با تشکیل پرونده و بازسازی صحنه قتل بازپرس دادسرای جنایی تهران برای عباس به اتهام قتل همسرش هاجر قرار مجرمیت صادر کرد اما با گذشت فرزندانشان پرونده تنها برای رسیدگی از جنبه عمومی به دادگاه کیفری ارجاع شد. صبح دیروز در جلسه دادگاه این پرونده که در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد پس از قرائت کیفر خواست از عباس خواسته شد در جایگاه حاضر شود و از خودش دفاع کند.
او درباره انگیزه‌اش برای این کار گفت: «من و هاجر ۸ سالی می‌شد که اختلاف داشتیم. در این مدت هم دادگاه ۳ بار حکم طلاق را صادر کرده بود اما هر بار هاجر به یک بهانه‌ای سنگ می‌انداخت و نمی‌گذاشت از هم جدا شویم. جرات کشتنش را هم نداشتم. صبح روزی که هاجر را آتش زدم او را سوار وانتم کردم و به بهشت زهرا بردم تا همانجا او را بکشم اما از تهدید‌های پسر بزرگم ترسیدم و هاجر را صحیح و سالم به خانه برگرداندم. نزدیکی‌هاي ظهر بود که به خانه رسیدیم. هاجر رفته بود آشپزخانه ناهار درست کند. در یک لحظه ظرف بنزین را برداشتم و به آشپزخانه رفتم. هاجر دم گاز ایستاده بود و پشت به من داشت غذا درست می‌کرد. از‌‌ همان پشت سر بنزین را روی او ریختم. وقتی برگشت ببیند که چه شده چون گاز روشن بود آتش گرفت. من هم از خانه بیرون زدم تا اين‌كه دستگیر شدم.»
فرزندان مرد شیشه‌ای با بیان اين‌كه پدرشان به مدت ۶ سال شیشه مصرف می‌کند و در این مدت چندین بار در مراکز ترک اعتیاد بستری شده است عنوان کردند که پدرشان را بخشیده و از این رو عباس تنها از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
 
کد مطلب: 24431
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *