۰
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳

وزارت بهداشت با دلالان کلیه برخورد کند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: شاهد فعالیت دلالان و افرادی که به خرید و فروش کلیه اقدام می‌کنند هستیم که باید وزارت بهداشت با تنظیم بخشنامه و اجرای آن جلوی این افراد را بگیرد
فارس: مصطفی قاسمی در همایش روز جهانی کلیه که در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: حدود ۳۱ هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده است اما با این وجود شاهد وجود دلالان و افرادی که به خرید و فروش کلیه اقدام می‌کنند هستیم که هر چه سریعتر باید از سوی وزارت بهداشت با ابلاغیه بخشنامه مناسب از انجام این اعمال در خارج از بیمارستان جلوگیری شود.
* آمار بیماران براساس حدسیات محلی است
وی ادامه داد: متأسفانه در ثبت داده‌های آماری برنامه‌ریزی درستی نداریم به طوری که از آمار پیوند اعضا، افراد در معرض خطر، افراد دیالیزی و ... آمار دقیقی نداریم و تاکنون هر جا که ثبت شده براساس آمارهای حدسی و جمع‌آوری محلی بوده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: از هر ۱۰ نفر یک نفر به بیماری کلیوی دچار است به همین دلیل ثبت آمار دقیق بیماران دیالیزی، همو دیالیز و مرگ‌ومیر آنها بسیار اهمیت دارد.
* ۵ داروی بیماران کلیوی بیمه شد/ تدوین منشور حقوقی بیماران کلیوی
قاسمی در مورد جذب حمایت بیمه‌ها افزود: در دو ماه گذشته با همکاری وزارت رفاه ۵ قلم داروی بیماران کلیوی که هزینه میلیونی داشته است بیمه شده است.
وی با تأکید بر اینکه در کنار مرگ مغزی باید انجیوها فعالیت کنند افزود: در زمینه اهدای عضو منشور حقوقی بیماران کلیوی را قرار است بومی‌سازی کنیم تا مانند حقوق معلولان به مجلس برود و پس از تصویب از بیشترین حمایت‌ها بهره‌مند شود.
* نامه‌نگاری‌های دست و پا گیر دو مرکز درمانی را بلاتکلیف گذاشته است
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی از وجود نامه‌نگاری‌های اداری انتقاد کرد و گفت: متأسفانه نامه‌نگاری‌ها به قدری طولانی و دست‌وپا گیر می‌شود که خیرین را از ادامه کار منصرف می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر دو ساختمان با تمام امکانات درمانی در منطقه سبلان و شهریار آماده خدمت‌رسانی است اما ۲ سال است که به دلیل این نامه‌نگاری‌ها نتوانسته‌ایم از آن بهره‌مند شویم در حالی که تمام هزینه ساخت‌وساز و تجهیزات آن پرداخت شده است.
* حذف اضافه کار و سختی‌کار پرستاران بخش دیالیز
قاسمی در پایان از وزارت بهداشت درخواست کرد تا حق سختی کار و کمک درآمدی که به پرستاران بخش دیالیز و پیوند پرداخت می‌شده و چند سالی است که قطع شده را بپردازند تا انگیزه این افراد در خدمت‌رسانی به بیماران افزایش یابد.
کد مطلب: 25135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *