۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۲
علی جعفری:

حل معضلات رسانه ای كشور در گرو تصویب قانون نظام جامع رسانه هااست

كارشناس فرهنگی و رسانه ای مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حل معضلات رسانه ای كشور را در گرو تصویب و اجرای قانون نظام جامع رسانه ها دانست و گفت: این قانون یك فرصت طلایی برای حل مشكلات و چالش های مطبوعات و خبرگزاری ها است.
 'علی جعفری' امروز - شنبه - در نشست تخصصی بررسی الحاقیه جدید دولت به آیین نامه قانون مطبوعات در سرای روزنامه نگاران ایران افزود: متاسفانه امروزه فضای مطبوعاتی كشور حقوق زده شده است و همین مساله یكی از نشانه های تضعیف معنا و مفهوم كار مطبوعاتی در ایران است.

این مقام مسوول در مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح نظام جامع رسانه ها بیش از یكسال است كه در كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سر می برد و به رغم درخواست از اساتید علوم ارتباطات و مدیران مسوول رسانه ها برای ارایه نظرات و پیشنهادات خود تا كنون هیچ روزنامه نگاری یا مدیر مسوولی نظرات خود را ارایه نكرده است.

جعفری با بیان اینكه رسانه های ما تا جایی اطلاع رسانی می كنند كه به خودشان آسیب نرسد گفت: متاسفانه به رغم گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان از داشتن نظام جامع رسانه های همگانی محروم هستیم.

كارشناس رسانه ای مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه های ما به قدری كه حقوق اصناف دیگر را مطالبه می كند، به دنبال احقاق حقوق خود نیستند به طوری كه اگر رسانه های ما بیشتر به هویت خود می پرداختند امروز با این مشكلات مواجه نبودیم.

جعفری با بیان اینكه در قانون نظام جامع رسانه ها به آیین نامه ارجاع، اقتباس و استناد نیازمندیم افزود: در طرح نظام جامع رسانه ها نیز به دولت تكلیف شده است تا سه ماه پس از تصویب و ابلاغ طرح یاد شده، اقدام به تدوین آیین نامه ارجاع، اقتباس و استناد كند.
کد مطلب: 2517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *