۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۴

انتظار زیادی از سفر اوباما به تل آویو نمی‌رود

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل با اشاره به سفر آتی اوباما به تل آویو گفت که انتظار زیادی از این سفر نمی‌رود
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اسرائیل «جروزالم پست»، «عاموس یادلین» مدیر موسسه مطالعات امنیت ملی در مصاحبه با شبکه ۲ اسرائیل گفت: در جریان سفر آتی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به تل آویو، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل باید از این موضوع مطمئن شود که آیا می‌تواند به حمایت آمریکا در شرایطی که اقدام به حمله نظامی به ایران کند تکیه کند یا خیر.
وی که رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل بوده تاکید کرد انتظار زیادی از سفر اوباما به اسرائیل نمی‌رود.
یادلین توضیح داد: این تلاشی برای ایجاد یک درک میان نخست وزیر و رئیس جمهور است که سطح بالایی از اعتماد میان آنها وجود ندارد.
وی به چندین موضوعی که اوباما و نتانیاهو به بررسی آن خواهند پرداخت اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین موضوع این است که آنها به توافقی که آمریکا در تلاش برای رسیدن با ایران است بحث کنند.
مدیر موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل ادامه داد که این دو باید موضوع خطوط قرمز را بررسی کنند و این خط قرمز برای هر طرف به چه معنایی است و اگر از این خط قرمز عبور شود نتانیاهو باید اطمینان یابد که می تواند به اوباما تکیه کند.
درباره موضوع بحران سوریه نیز، یادلین معتقد است تهدیدی که از این موضوع متوجه اسرائیل بوده در حال تضعیف است.
وی افزود: در صورتی که سوریه نقش خود به عنوان پلی میان ایران و حزب الله را از دست بدهد، محور تهران-دمشق-بیروت به طور قابل توجهی تضعیف می‌شود.
یادلین تاکید کرد: در میان همسایگان اسرائیل، سوریه قویترین ارتش را دارد اما طی دو سال گذشته به طور قابل توجهی ضعیف شده است.
کد مطلب: 25357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *