۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۵

نهاوندیان: افق آینده کاهش تحریم را نشان می‌دهد

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه صحبت‌های وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی بیانگر این است که افق آینده با کاهش تحریم‌ روشن‌تر خواهد بود، از مخالفت اتاق بازرگانی بین‌المللی با تحریم‌ها خبر داد.
فارس: محمد نهاوندیان، درباره کاهش تحریم‌های نظام سلطه و همچنین شایعه برداشته شدن تحریم‌های سوئیفت اظهار داشت: در مسائل مربوط به تحریم و فشارهای سیاسی بر حوزه اقتصاد به جای شایعات، باید به اظهارات مقامات رسمی اتکا کنیم.
وی افزود: اظهارات وزیر امور خارجه این نکته را مورد تاکید قرار داده است که کاهش تحریم‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و می‌تواند مورد توجه باشد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ارزیابی مثبت دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنار گذاشتن لحن خصمانه توسط تحریم کنندگان می‌تواند بیانگر این باشد که افق آینده روشن‌تر خواهد بود.
نهاوندیان افزود: با استفاده از فضای احترام متقابل می‌توان گامهای ملموس و عملی برای اثرگذاری بر صحنه اقتصادی برداشت و ایجاد فضای مثبت می‌تواند مقدمه خوبی برای اثربخشی این گامها باشد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سئوال که حذف تحریم‌ها توسط سوئیفت، نقل و انتقال پول توسط بخش خصوصی را تقویت می‌کند گفت: به طور کلی موضع بخش خصوصی در سراسر جهان و اتاق‌های بازرگانی کشورها مخالف تحریم‌های اقتصادی است.
وی افزود: تحریم‌های اقتصادی اعمال فشار سیاستمداران به حوزه اقتصادی است، چرا که به مقاصد سیاسی خود نرسیده‌اند و به اقتصاد فشار می‌آورند.
نهاوندیان گفت: کمیته منطقه‌ای اتاق بازرگانی بین‌المللی و مجامع دیگر بخش خصوصی در جهان نیز همواره نارضایتی خود را علیه تحریم‌های اقتصادی اعلام کرده‌اند.
کد مطلب: 25633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *