۱
۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۹

اختلال بی پاسخ در شبكه اینترنت كشور

رئیس كمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه اختلالات چند روز گذشته شبكه اینترنت كشور، كسب و كار مردم را مختل كرده است گفت: به عنوان نمایندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگویی در زمینه این معضل به وجود آمده را داریم.
به گزارش مهر، محمد سلیمانی با بیان اینكه اختلالات و قطع و وصلی های مكرر شبكه اینترنت كشور در هفته اخیر كاملا مشهود بوده است، اظهار داشت: كاربران اینترنت با مشكلات متعددی در زمینه دسترسی به این شبكه مواجه هستند و براین اساس تقاضای رسیدگی و پیگیری از مجلس دارند.
وی ادامه داد: هم اكنون بسیاری از كسب و كارها از طریق شبكه اینترنت صورت می گیرد و نیاز مردم به این شبكه در حد مشاهده ایمیل نیست براین اساس بسیاری از كسب و كارهای مردم با وجود اختلات مكرر و كندی این شبكه مختل شده است.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست كه در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشكلات موجود در مورد شبكه اینترنت را برای كاربران تشریح و اطلاع رسانی كنند.
دسترسی اغلب كاربران ایرانی به شبكه اینترنت و به ویژه سایتهای پربازدیدی همچون گوگل و یاهو از هفته گذشته تا به حال با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این كاربران امكان استفاده از اینترنت را ندارند؛ این در حالی است كه تاكنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی كشور اطلاع رسانی مشخصی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته اند به نحوی كه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، وجود اختلال در دسترسی به برخی سایتهای اینترنتی را تایید نكرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.
قطع ارتباط و اختلال در سایتهای بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی كه در مهرماه امسال دسترسی به پست الكترونیك جی میل به مدت یك هفته در ایران غیرممكن شده بود.
کد مطلب: 25964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نکته بدیعی است که طرف وقتی مسئولیت داشته پاسخگو نیست و زمانی که از کار برکنار می شود خواستار پاسخگوئی مسئولین است