۲
۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۹

ارائه بخش نخست برنامه تحلیلی اصلاح طلبان به سید محمد خاتمی

اولین بخش از مجموعه تحلیلی بیم‌ها و امیدها، باید و نبایدها که به درخواست سید محمد خاتمی و همت جمعی از صاحب‌نظران، كارشناسان و فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اصلاح‌طلب تدوین شده است به سید محمد خاتمی ارائه شد.
به گزارش ایلنا، اولین بخش از مجموعه تحلیلی بیم‌ها و امیدها، باید و نبایدها که به درخواست سید محمد خاتمی و همت جمعی از صاحب‌نظران، كارشناسان و فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اصلاح‌طلب تدوین شده است به سید محمد خاتمی ارائه شد.
در این مجموعه که از طرف تهیه کنندگان با عنوان "بیم‌ها و امیدها، باید و نبایدها" معرفی و به امضای ۴۶ نفر از مشاوران سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان رسیده است، با رویکردی تحلیلی مجموعه نگرش‌ها و روی‌كردها و راه‌كارهای اصلاح‌طلبانه برای خروج كشور از وضعیت كنونی، بخصوص در آستانه انتخاباتی كه "می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد" مورد بررسی قرار گرفته است.
عبدالله نوری، معصومه ابتکار، محمد علی نجفی، مجید انصاری، مرتضی الویری، سید محد رضا خاتمی، محمد ستاری فر، عبدالواحد موسوی لاری، غلامحسین کرباسچی و محمد محمدی‌گرگانی از جمله تهیه کنندگان این مجموعه هستند.
سید محمد خاتمی نیز در پاسخ به این نامه ضمن آرزوی سالی سرشار از كامروایی را برای ملت شریف ایران نوشته است: " با سپاس فراوان از تلاش ارجمند عزیزان كه منجر به ارائه متنی متین و در بر دارنده نكات مهمی شده است امید دارم گام‌های بعدی نیز با توكل به حضرت حق جهت روشنگری جامعه و ارائه راه حل مشكلات و خدمت به انقلاب و مردم برداشته شود."
متن کامل نامه مشاوران و پاسخ سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان به شرح زیر است:
به نام خدا
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید محمد خاتمی
با سلام و احترام
عید نوروز و سال نو را خدمت جناب‌عالی و ملت بزرگ ایران تبریك عرض نموده و از خداوند بزرگ برای عموم مردم شریف كشورمان آرزوی بهروزی و سعادت داریم.
دیر گاهی است كه خاطر همه دلسوزان كشور، دل‌بستگان به امام و انقلاب اسلامی و همه خدمت‌گزاران صدیق جمهوری اسلامی نگران است. فاصله ایجاد شده میان آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و وضعیت كنونی كشور همه را به تكاپو واداشته است تا تمام تلاش خود را برای اصلاح امور به كار بندند.
دغدغه شما و ما كه خود را از صاحبان انقلاب و جمهوری اسلامی می‌دانیم در این میان افزون‌تر است.
در طول ماه‌های گذشته همت جناب‌عالی در گردآوردن جمعی از صاحب‌نظران، كارشناسان و فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اصلاح‌طلب و درخواست برای تدوین مجموعه نگرش‌ها و رویكردها و راهكارهای اصلاح‌طلبانه برای خروج كشور از وضعیت كنونی، بخصوص در آستانه انتخاباتی كه می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد، منجر به تدوین مجموعه‌ای تحلیلی شده است كه اینك قسمت اول آن در قالب بیم‌ها و امیدها، باید و نبایدها تقدیم می‌گردد.
در این بخش تحلیل كوتاه از آنچه گذشته است و چشم‌انداز و دورنمای آنچه باید بشود آورده شده است.
این مجموعه در برگیرنده اصول كلی، رویكردها و جهت‌گیری‌های اصلاح‌طلبانه جهت بهبود روند اداره كشور است و در بخش‌های بعدی راه‌كارهای فوری و كوتاه مدت برای خروج از بحران‌های بخصوص در زمینه معیشت مردم و سپس راه‌كارهای میان مدت و دراز مدت برای تضمین رشد و توسعه همه جانبه كشور ارائه خواهد شد.
به نظر ما این مجموعه هر چند توسط جمعی از اصلاح‌طلبان تدوین شده است، اما می‌تواند برنامه عمل هر منتخب مردمی باشد كه در تلاش برای بهبود اوضاع كشور است.
اینك با تقدیم این فصل به جناب‌عالی و ارائه آن به ملت ایران، امیدواریم بتوانیم به سهم خود در انتخابات شایسته و برتر در انتخابات آینده كمك كرده باشیم.
امضاکنندگان:
معصومه ابتكار/عبدالله نوری/مسعود ادیب/جواد اطاعت/مرتضی الویری/جمشید انصاری/مجید انصاری/حمیدرضا جلایی‌پور/اسحاق جهانگیری/علی‌محمد حاضری/نجف‌قلی حبیبی/سیدصفدر حسینی/احمد حكیمی‌پور/سیدمحمدرضا خاتمی/هادی خانیكی/محسن رهامی/امین سازگارنژاد/محمد ستاری‌فر/محمد سلامتی/داوود سلیمانی/تقی شامخی/محمد شریعتی‌دهاقان/علی شكوری‌راد/صالحی/محمد صدر/محمدرضا ظفرقندی/غلامعلی عابدی/رحیم عبادی/فریدون عموزاده‌خلیلی/علی‌محمد غریبانی/محمدتقی فاضل‌میبدی/محمد فاضلی كیا/حسین كاشفی/غلامحسین كرباسچی/مرتضی مبلغ/محمد محمدی‌گرگانی/حسین مرعشی/احمد مسجدجامعی/آذر منصوری/عبدالواحد موسوی‌لاری/عبدالله ناصری/محمدعلی نجفی/محمد نعیمی پور/سعید نورمحمدی/سیدرضا نوروززاده/حسین واله/
پاسخ سید محمد خاتمی
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
از خدادوند منان می‌خواهم كه سالی سرشار از كامروایی را برای ملت شریف ایران، مقدر فرماید:
با سپاس فراوان از تلاش ارجمند عزیزان كه منجر به ارائه متنی متین و در بر دارنده نكات مهمی شده است امید دارم گام‌های بعدی نیز با توكل به حضرت حق جهت روشنگری جامعه و ارائه راه حل مشكلات و خدمت به انقلاب و مردم برداشته شود.
متن مزبور به اطلاع صاحب‌نظران و مردم عزیز برسد.
سیدمحمد خاتمی
کد مطلب: 26173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Latvia
به اميد حضور خاتمي در انتخابات آتي
Latvia
ان شا الله