۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۰
خزاعی خبر داد:

احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات آلماتی۲

نماینده ایران در سازمان ملل از احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات آینده با گروه ۱+۵ در آلماتی قزاقستان خبر داد.
به گزارش تسنیم محمد خزاعی نماینده ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرد: احتمال دستیابی به توافق بر سر مساله هسته ای ایران در مذاکرات ماه آینده با گروه ۵+۱ وجود دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: مذاکرات هسته ای ایران با ۵+۱ که سه هفته پیش برگزار شد، نقطه عطفی در این مذاکرات بوده و آمریکا و ۵ قدرت دیگر جهان رویکرد واقع بینانه تری نسبت به موضع ایران مبنی بر حق غنی سازی اورانیوم داشته اند.
وی افزود: برنامه هسته ای ایران به مساله غرور ملی مردم تبدیل شده فارغ از این که این برنامه هسته ای چقدر هزینه خواهد داشت و یا این که ما چقدر به آن نیاز داریم.
وی گفت: تحریم های اقتصادی راهکار مناسبی برای حل مساله هسته ای ایران نیست و عزم ایران را برای ادامه برنامه هسته ای از بین نخواهد برد.
مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ در سطح کارشناسی روز ۱۸ مارس در شهر استانبول ترکیه برگزار شده است و قرار است دور آتی مذاکرات مقام های ارشد دو طرف در روزهای ۵ و ۶ آوریل در شهر آلماآتی قزاقستان برگزار شود.
در مذاکرات استانبول گروه ۵+۱ جزییات بیشتری از طرح پیشنهادی در خصوص کاهش تحریم های بین المللی بر ضد ایران را ارائه کرده است.
خزاعی افزود: گرچه پیشنهاد کاهش تحریم های پتروشیمی و طلا مثبت است ولی کمک چندانی نخواهد کرد و هیچ دلیلی برای دستیابی به توافق با ایران نخواهد بود.
وی در ادامه گفت: مهمترین نکته در خصوص دستیابی به توافق با گروه ۵+۱ این خواهد بود که جامعه بین المللی حق ایران برای غنی سازی اورانیوم حتی در سطح ۵ درصد را به رسمیت خواهد شناخت.
وی تصریح کرد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران که قرار است ماه ژوئن برگزار شود، تاثیری بر روند مذاکرات هسته ای نخواهد داشت.
خزاعی در ادامه ضمن اشاره به سفر اوباما به اسرائیل گفت: اسرائیل هر روز ایران را تهدید می کند. اوباما باید از اسرائیل بخواهد تا زرادخانه های اتمی خود را از بین ببرد. هیچ دلیلی برای ترس اسرائیل از ایران وجود ندارد.
وی گفت: ایران تا کنون به هیچ کشوری حمله نکرده و قصدی هم برای حمله به هیچ کشوری در منطقه ندارد. وی ضمن هشدار نسبت به حمله احتمالی اسرائیل به ایران نیز گفت: اگر اسرائیل به ایران حمله کند، نتیجه برای همه فاجعه بار خواهد بود. من فکر نمی کنم حمله نظامی اسرائیل به ایران اتفاق بیفتد چرا که حتی مردم هوشیار منطقه نیز فهمیده اند که نباید با قدرت بزرگی در منطقه مثل ایران، بازی کرد.
کد مطلب: 26232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *