۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۶

احضار سفیر سوئیس به وزارت امورخارجه

وزارت امورخارجه کشورمان ضمن احضار حافظ منافع دولت آمریکا در ایران، مسئولیت این کشور را در جلوگیری از استفاده تروریست ها از سلاحهای شیمیایی در سوریه، مورد تاکید قرار داد.
به گزارش مهر، محسن نذیری معاون مدیر کل امور سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با احضار کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران، ضمن محکومیت شدید استفاده از سلاحهای شیمیایی، دولتهای حامی شورشیان در سوریه را مسئول این اقدام دانست.
نذیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قبلاً نسبت به احتمال ارتکاب این جنایت، هشدار داده بود؛ لذا موکداً مسئولیت دولت آمریکا را در جلوگیری از دستیابی شورشیان به سلاح شیمیایی و استفاده از آن، مورد تاکید قرار می دهد.
مقام وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو فعال کنوانسیون سلاحهای شیمیایی و قربانی بزرگ این سلاحها، با یادآوری مسئولیت همه دولتها در منع توسل به سلاحهای شیمیایی، از همه دولتها انتظار دارد، صریحاً و در اسرع وقت، این جنایت را محکوم نموده و از هر اقدامی برای پیشگیری از تکرار آن فروگذاری نکنند.
نذیری هم چنین خواهان تحقیق بیطرفانه نسبت به این جنایت و تامین کنندگان این سلاح برای تروریست ها در سوریه شد.
کاردار سوئیس نیز پس از استماع اظهارات مقام ایرانی اظهار داشت، مراتب را سریعاً به دولت آمریکا منتقل می کند. 
آمریکا همچنان دارنده بیشترین ذخایر سلاح های شیمیایی است. این در حالی است که طبق تعهدات بین المللی تا پایان سال ۲۰۱۲ همه کشورهای دارای این نوع سلاح های کشتار جمعی موظف بودند تمامی سلاحهای شیمیایی را نابود کنند. آمریکا بر خلاف این تعهدات همچنان بخشی از ذخایر سلاح های شیمیایی خود را حفظ کرده است.
کد مطلب: 26239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *