۰
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۵

اختلاف نظر در اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌های تسلیحاتی سوریه

وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در ایرلند گردهم آمده‌اند هنوز نتوانسته‌اند در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی سوریه به توافق برسند.
به گزارش تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در دوبلین گردهم آمده‌اند تا به صورت غیررسمی در خصوص لغو تحریم تسلیحاتی سوریه مذاکره کنند، هنوز نتوانسته‌اند به یک اجماعی در این خصوص برسند.
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا باید تا اول ماه ژوئن در خصوص تامین تسلیحاتی برای شبه‎نظامیان سوری تصمیم‎گیری کند.
ویلیام هگ وزیر خارجه انگلیس که یکی از طرفدارن اصلی تسلیح شورشیان است گفته است: «برای حمایت از یک راه‎حل دیپلماتیک و سیاسی که برای انتقال صلح‎آمیز قدرت ضروری است، ما باید حمایت خود از مخالفان سوری را افزایش دهیم.»
وی در ادامه افزود، تسلیح مخالفان برای انگلیس و فرانسه یک گزینه است، اما تاکید ما بر این است که از دستیابی به توافقی در این خصوص در اروپا، اطمینان حاصل کنیم. این همان چیزی است که اکنون بر آن تمرکز کرده و در مورد آن گفت وگو خواهیم کرد.
اما ایمون گیلمور وزیرخارجه ایرلند ضمن تاکید بر مخالفت ایرلند با ارسال سلاح به سوریه، هشدار داد که ارسال سلاح بیشتر برای شورشیان، تلفات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و چندین کشور دیگر در مورد تسلیح شورشیان سوری ابراز نگرانی کرده و تاکید کرده‎اند که این امر باعث گسترش درگیری‎های مرگ‎بار در این کشور خواهد شد.
کد مطلب: 26313
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *