۰
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۲
رئیس سازمان میراث فرهنگی:

افزایش قیمتی در بخش گردشگری نداشتیم

رئیس سازمان میزاث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ افزایش نرخی نداشتیم، گفت: برخی از استان‌ها و شهرهای کشور با کاهش ۱۰ درصدی نرخ، تسهیلات ارائه دادند.
به گزارش فارس، محمد شریف ملک زاده عصر امروز در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید همواره بهترین و شایسته ترین خدمات به زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) ارائه شود.
وی افزود: خوشبختانه ستاد تسهیلات این استان شاهد رشد و بالندگی بسیار خوبی بوده است به گونه‌ای که امروز شاهد انسجام و هم افزایی بسیار خوب میان اعضای این ستاد هستیم.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه حضرت رضا(ع) از جایگاه بسیار ویژه و حساسی برخوردار است و بنابراین باید رضایتمندی زائران و مسافران همواره نخستین اولویت در خدمات رسانی قرار گیرد.
وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای ستاد تسهیلات سفر کشور با مقام معظم رهبری اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که امسال باید به صورتی برنامه ریزی کنیم که نوروز را مردم با شادی و نشاط سپری کنند.
ملک‌زاده ادامه داد: در همین راستا یکی از برنامه های در نظر گرفته شده، جشنواره ملی صدای بهار است که در کل کشور در حال برگزاری است؛ البته با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه برنامه‌های شاد این جشنواره‌ها از فردا قطع می‌شود و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر حاکم شدن فضای معنوی در کلیه تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس یادآور شد:‌ در تمام مراکز اقامتی و پذیرایی مشهد مقدس باید فضای معنوی به صورت ویژه حاکم شود.
وی افزود: همچنین در سال جاری باید دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری موضوع زیارت یکی از اولویت اصلی برنامه های آنها قرار گیرد.
بهار ۹۲، بهار پیروزی و ایستادگی است
وی با بیان اینکه بهار ۹۲، بهار پیروزی و ایستادگی است، اضافه کرد: در حقیقت با توجه به تحریم‌های گسترده و فشارهای استکبار جهانی بر جمهوری اسلامی ایران و از طرفی استقامت بی نظیر ملت شریف ایران، بهار سال ۹۲، بهار پیروزی و ایستادگی است.
وی ادامه داد: مشهد و خراسان رضوی امسال نیز مانند سال‌های گذشته دو بهار را تجربه کرد بهار اول بهار طبیعت است و بهار دوم حضور و سخنرانی مقام عظمای ولایت و رهبری در مشهد مقدس بود.
معاون رئیس جمهور در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدامات نوروزی کلیه دستگاه های عضو در ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی، متذکر شد: همه باید دست به دست هم داده و شرایط خدمت رسانی مطلوب به زائران را فراهم آوریم چرا که خدمت به زائران امام هشتم(ع) اجر معنوی نیز دارد.
در صورت مشاهده کوچکترین تخلف واحدهای اقامتی، تعطیل می‌شوند
ملک زاده با تاکید بر نبود هیچ گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری سطح کشور افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ افزایش نرخی نداشتیم به گونه‌ای که حتی برخی از استان‌ها و شهرهای کشور با ۱۰ درصد کاهش نرخ، تسهیلات ارائه دادند.
وی تاکید کرد: در همین راستا در کل کشور به ویژه در خراسان رضوی و مشهد مقدس، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی واحدهای اقامتی و پذیرایی، واحد متخلف بلافاصله تعطیل و پلمب می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خاتمه خواستار تشکیل مرکز اطلاع رسانی دائم ویژه زیارت در مشهد مقدس شد.
کد مطلب: 26332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *