۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
رییس پلیس راهور کشور خبر داد:

کاهش ۷ درصدی سوانح جاده‌ای در ایام نوروز

رییس پلیس راهور کشور از کاهش هفت درصدی سوانح جاده‌ای در نوروز ۹۲ نسبت به نوروز سال قبل خبر داد.
ایسنا: سردار اسکندر مومنی، امروز هفتم فروردین ماه، در حاشیه مراسم "بازدید از قرارگاه پلیس راه خراسان رضوی" با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نوروز امسال مسیرهای منتهی به شهرهای سیاحتی و زیارتی بیشترین حجم تردد را داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در میان شهرهای کشور، بیشترین ترددهای جاده‌ای به سمت مشهد بوده است و پس از آن اتوبان‌های تهران- کرج و تهران- قم پرترددترین مسیرها بوده‌اند.
بیشترین آمار تصادفات مربوط به واژگونی خودرو است
رییس پلیس راهور کشور با بیان اینکه بسیاری از هموطنان فکر می‌کنند واژگونی‌ها مربوط به شب است، تصریح کرد: طبق آمارها بیشترین میزان تصادفات در ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ اتفاق می‌افتد.
وی در خصوص علت این امر گفت: بسیاری از رانندگان، تجربه سفرهای جاده‌ای را ندارند و بعد از صرف ناهار اقدام به رانندگی می‌کنند که این امر سبب افزایش میزان تصادفات و حوادث رانندگی در ساعات مذکور می‌شود.
سردار مومنی اضافه کرد: واژگونی خودرو، بیشترین آمار تصادفات و سوانح را در نوروز امسال به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای نوروزی، سرعت متوسط رانندگی حدود دو کیلومتر کاهش داشته است، عنوان کرد: کاهش سرعت متوسط رانندگی، کاهش سوانح و تصادفات را به دنبال خواهد داشت.
کاهش ۲۶ درصدی تصادفات در خراسان رضوی
رییس پلیس راهور کشور با تاکید بر اینکه خراسان رضوی رکورددار کاهش تصادفات جاده‌ای است، اظهار کرد: در نوروز ۹۲ آمار تصادفات در خراسان رضوی، کاهش ۲۶ درصدی داشته است که این رقم از میانگین هفت درصدی کشوری بیشتر است.
وی مثلث پلیس، مردم و رسانه را عامل اصلی کاهش تصادفات دانست و افزود: بخش عمده این مساله به دلیل همکاری، همراهی و مشارکت مردم است.
سردار مومنی در خصوص راهکارهای کاهش تصادفات خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به حجم بالای خودروها، کنترل آن‌ها به روش‌های سنتی ممکن نیست و باید از سیستم‌های هوشمند برای این مساله استفاده کرد.
وی از رانندگان خواست تا با آرامش رانندگی کنند و بعد از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
سفرهای درون‌شهری رویکرد پلیس در ۱۳ فروردین
سردار مومنی در خصوص ۱۳ فروردین و روز طبیعت گفت: از مردم تقاضا داریم در این روز از فضاهای تفریحی و تفرجگاه‌های نزدیک محل سکونت خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: رویکرد پلیس در روز ۱۳ فروردین، سفرهای درون‌شهری است.
گفتنی است، رییس پلیس راهور کشور که در ایام نوروز به صورت دوره‌ای از محورهای مواصلاتی سطح کشور بازدید می‌کند، صبح امروز از قرارگاه پلیس راه خراسان رضوی و یگان‌های امداد و نجات جاده‌ای طرح نوروزی پلیس راه خراسان رضوی بازدید کرد.
کد مطلب: 26432
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *