۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۵

آخرین آمار فروش فیلم‌های نوروزی

با توجه به اعلام پخش‌کنندگان، «رسوایی» با نزدیک شدن به فروش یک‌میلیارد تومانی در جایگاه اول فروش فیلم‌های نوروزی قرار دارد و «تهران ۱۵۰۰»، «حوض نقاشی»، «رژیم طلایی» و «قاعده تصادف» به ترتیب در جایگاه‌های بعدی فروش نوروزی سینماها هستند.
ایسنا: با توجه به اعلام پخش‌کنندگان، «رسوایی» با نزدیک شدن به فروش یک‌میلیارد تومانی در جایگاه اول فروش فیلم‌های نوروزی قرار دارد و «تهران ۱۵۰۰»، «حوض نقاشی»، «رژیم طلایی» و «قاعده تصادف» به ترتیب در جایگاه‌های بعدی فروش نوروزی سینماها هستند.
فروش نزدیک به یک‌میلیارد «رسوایی» و نیم‌میلیاردی شدن «تهران ۱۵۰۰»
علی سرتیپی مدیرعامل موسسه پخش «فیلمیران» که پخش «رسوایی» و «تهران ۱۵۰۰» را برعهده دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت فروش این دو فیلم اظهار کرد: فروش شب گذشته (ششم فروردین‌ماه) «رسوایی» تنها در تهران ۹۷ میلیون تومان بوده است.
وی درباره فروش کلی «رسوایی» خاطرنشان کرد: تا شب گذشته فروش این فیلم در کل کشور به ۸۲۰ میلیون تومان رسیده است و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری فروش «رسوایی» به یک میلیارد تومان برسد.
این پخش‌کننده درباره آخرین آمار فروش «تهران ۱۵۰۰» هم گفت: فروش شب گذشته انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» تنها در سینماهای تهران ۶۰ میلیون تومان بوده که آمار خوبی است. در کل کشور نیز فروش این فیلم تا شب گذشته به ۴۳۰ میلیون تومان رسید.
سرتیپی در پایان یادآور شد: تا شب گذشته، فیلم سینمایی «رسوایی» در جایگاه اول و انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» در رتبه دوم فروش نوروزی سینمای ایران در سال ۹۲ قرار دارند.
بر اساس گفته سرتیپی، «رسوایی» در حدود ۶۰ سینما‌ی کشور و «تهران ۱۵۰۰» هم تا چند روز قبل در ۴۰ سینمای کشور نمایش داده می‌شوند.
«حوض نقاشی» در «آزادی» رکورد زد و در تهران به ۲۶۹ میلیون تومان رسید
غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام خبر رکوردزنی فروش «حوض نقاشی» در سینما‌ «آزادی» بیان کرد: روز گذشته (ششم فروردین‌ماه)، «حوض نقاشی» در سینما «آزادی» تهران توانست به فروش ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومانی دست یابد که یک رکورد برای این فیلم محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: «حوض نقاشی» روز گذشته فروش بسیار خوب ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را در تهران تجربه کرد و با این حساب جمع فروش سینماهای تهران این فیلم به ۲۶۹ میلیون تومان رسیده است.
مدیر پخش حوزه هنری در پایان با تاکید بر رشد فروش نوروزی «حوض نقاشی» در روز‌های آینده خاطرنشان کرد: استقبال از این فیلم باعث شده سینما «آزادی» حتی سانس ساعت یک بامداد هم برای این فیلم داشته باشد. با این روند فروش در سینمای سرگروه و سایر سینماهای نمایش‌دهنده، قطعا استقبال از «حوض نقاشی» در روز‌های آینده و بخصوص بعد از تعطیلات نوروزی افزایش خواهد یافت.
بر اساس گفته غلامرضا فرجی، «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری در ۲۱ سالن سینمای تهران و درکل در ۴۶ سینمای کشور نمایش داده می‌شود ولی آمار فروش آن در سینماهای شهرستان‌ها هنوز مشخص نیست.
فروش۸۷ میلیون تومانی «رژیم طلایی» در تهران
عبداله علیخانی پخش‌کننده و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کمدی اجتماعی «رژیم طلایی» درباره فروش این فیلم به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: تا شب گذشته (ششم فروردین‌ماه) جمع فروش «رژیم طلایی» در سینماهای تهران به ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی درباره وضعیت فروش این فیلم در روزهای قبل ضمن ابراز امیدواری از بهتر شدن وضعیت استقبال مخاطبان خاطرنشان کرد: فروش «رژیم طلایی» در روز‌های پس از تعطیلی یک روزه سینماها (پنجم فروردین‌ماه) بهتر شده است.
بر اساس گفته‌های علیخانی «رژیم طلایی» در ۱۴ سالن سینمای تهران و ۲۰ شهرستان روی پرده رفته است که هنوز آمار فروشی از سینماهای شهرستان‌ها در دست نیست.
وی گفته بود «از آنجا که سال گذشته نسبت به بعضی مسائل به شهرداری معترض شده بودیم، امسال مورد غضب واقع شده‌ایم و از ۱۴ - ۱۵ سالنی که شهرداری در اختیار دارد حتی یک سالن را هم به فیلم "رژیم طلایی" نداده‌اند. به همین دلیل در حال حاضر این فیلم در سینماهایی همچون ملت، رازی و تماشا اکران نمی‌شود و در شهر تهران فقط ۱۴ سالن را در اختیار داریم».
«قاعده تصادف» با ۹ سینما در تهران ۷۰ میلیون تومانی شد
مصطفی شایسته از مدیران دفتر «هدایت فیلم» و پخش‌کننده «قاعده تصادف» هم در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین آمار فروش این فیلم سینمایی بیان کرد: «قاعده تصادف» به‌دلیل آنکه پروانه نمایشش نسبت به سایر فیلم‌های نوروزی دیرتر صادر شد، یک هفته دیرتر از آن‌ها و از ۳۰ اسفندماه روی پرده رفت.
وی خاطر نشان کرد: ما اکنون تنها ۹ سینما در تهران در اختیار داریم و سه سینما هم به صورت سانسی فیلم را نمایش می‌دهند اما علی‌رغم این تعداد سینمای کم، فروش «قاعده تصادف» در این مدت یک هفته‌ای به ۷۰ میلیون تومان رسیده است.
به گفته مصطفی شایسته، این فیلم در خارج از تهران، فعلا تنها در سه سینمای مشهد اکران شده است.
بهنام بهزادی تهیه‌کننده و کارگردان «قاعده تصادف» چند روز قبل در گفت‌و‌گویی با خبرنگار ایسنا درباره شرایط اکران فیلمش گفته بود: «از شرایط فروش فیلم راضی نیستم ولی وقتی فیلمی به دلایلی نامعلوم یا شاید هم معلوم، دیرتر در چرخه اکران قرار می‌گیرد یا خارج از چرخه حمایتی دستگاه و سازمان‌های داعیه‌دار کار فرهنگی در نظر گرفته می‌شود و هیچگونه امکانی نه تنها برای تبلیغ بلکه برای اطلاع‌رسانی اکران شدن هم در اختیار ندارد، چاره دیگری باقی نمی‌ماند... با این حال خوشحالم از این جهت که با همین شرایط نابرابر در روند خوبی قرار داریم و در روزهای آینده به فروش بیشتری دست خواهیم یافت».
کد مطلب: 26438
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *