۰
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹

هشدار اشتون‌درباره تسلیح معارضان‌سوری

اتحادیه اروپا درباره تصمیم اتحادیه عرب در خصوص تسلیح معارضان سوری هشدار داد و بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران این کشور تاکید کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری ایتالیایی «آکی» اتحادیه اروپا نسبت به پیامدهای تصمیم اتحادیه عرب در دادن چراغ سبز به کشورهای حامی مسلح کردن معارضان سوری هشدار داد.
دفتر «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد، اتحادیه اروپا با توجه ویژه رایزنی‌های صورت گرفته در نشست اخیر اتحادیه عرب در «دوحه» درباره سوریه را دنبال کرد.
اشتون در این بیانیه با تاکید بر لزوم حل سیاسی در سوریه، گفت، ضروری است تلاش‌ها را به منظور اجرای عملیات سیاسی با هدف پایان دادن به خونریزی¬ها و نابودی سوریه، افزایش دهیم.
وی افزود، باید از تمام امکانات برای دستیابی به حل سیاسی بحران استفاده کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با تمجید از طرح «معاذ الخطیب»، رئیس مستعفی ائتلاف مخالفان سوری مبنی بر اجرای گفت‌وگوهای سیاسی با نمایندگان دولت سوریه، گفت، اتحادیه اروپا با موضع الخطیب درخصوص حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه همسو است.
کاترین اشتون تمام جریان‌های معارض سوری را به عمل و وحدت به منظور انتقال دموکراتیک در سوریه دعوت کرد.
یک منبع آگاه در شورای وزارتی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به خبرگزاری آکی گفت، اتحادیه اروپا بر موضع خود درباره ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه اصرار دارد.
این منبع بدون اظهارنظر درباره تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر ارائه تسلیحات نظامی به معارضان سوری، گفت، اتحادیه اروپا اما بر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تاکید دارد.
کد مطلب: 26541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *